بیستم/۲۰ اردیبهشت‌ماه در تاریخ – درگذشت خسرو روزبه و…

بیستم/۲۰ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از درگذشت خسرو روزبه؛ یکی از جنجال‌برانگیزترین چهره‌های جنبش کمونیستی در ایران، تا درگذشت عبدالوهاب شهیدی؛ موسیقی‌دان، خواننده، آهنگ‌ساز، مدرس آواز و نوازندۀ عود که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
بیستم/۲۰ اردیبهشت‌ماه در تاریخ

بیستم/۲۰ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز خرم‌آباد در ایران

 


 

  • درگذشت

– درگذشت خسرو روزبه در سال ۱۳۳۷خ؛ ستوان کمونیست، ریاضی‌دان، نویسنده، متخصص نظامی و استاد دانشکده افسری و از اعضای سازمان نظامی و مخفی حزب توده و مسئول شعبه اطلاعات کل آن و یکی از جنجال‌برانگیزترین چهره‌های جنبش کمونیستی در ایران که دستگیر شد و یک‌سال پس از آن، به‌اعدام محکوم گردید و تیرباران شد.
– درگذشت مرتضی‌قلی بیات در سال ۱۳۳۷خ؛ سیاست‌مدار و مدیر اجرایی ایرانی که از دوران قاجار در عرصۀ سیاسی ایران حضور داشت و با به‌سلطنت‌رسیدن رضاشاه، در ردۀ مدیران و قانون‌گذاران ارشد کشور درآمد، تا اینکه در دوران محمدرضاشاه پهلوی به‌نخست‌وزیری رسید.
– درگذشت عبدالله‌خان دوامی در سال ۱۳۵۹خ؛ از استادان و ردیف‌دانان موسیقی اصیل ایرانی
– درگذشت ایرج زُهری در سال ۱۳۹۱خ؛ نمایشنامه‌نویس، منتقد، مدرس و کارگردان تئاتر
– درگذشت عبدالوهاب شهیدی در سال ۱۴۰۰خ؛ موسیقی‌دان، خواننده، آهنگ‌ساز، مدرس آواز و نوازندۀ عود

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  بیست‌و‌چهارم/24 شهریورماه در تاریخ - درگذشت عبدالحسین زرین‌کوب و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *