بیست‌و‌هشتم/۲۸ شهریورماه در تاریخ – درگذشت حسین بیک‌زاده و…

بیست‌و‌هشتم/۲۸ شهریورماه در تاریخ را می‌خوانید. از ورود کلنل محمدتقی‌خان فرماندۀ جدید ژاندارمری خراسان در سال ۱۲۹۹خ، تا درگذشت حسین بیک‌زاده شکوئی؛ جغرافی‌دان معاصر و بنیان‌گذار گروه جغرافیای دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی) که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
بیست‌و‌هشتم/۲۸ شهریورماه در تاریخ

بیست‌و‌هشتم/۲۸ شهریورماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

 


 

  • وقایع

– در سال ۱۲۹۹خ؛ کلنل محمدتقی‌خان فرماندۀ جدید ژاندارمری خراسان وارد مشهد شد.

 


 

  • زادروزها

– زادروز فرشته مولوی در سال ۱۳۳۲خ؛ نویسنده، مترجم، پژوهش‌گر و روزنامه‌نگار

 


 

  • درگذشت

– درگذشت حبیب‌الله آشوری در سال ۱۳۶۰خ؛ از روحانیان مخالف حکومت پهلوی در مشهد که آشوری و اهل ساده‌زیستی و عرفان بود که پس از آغاز درگیری مسلحانه میان جمهوری‌اسلامی و سازمان مجاهدین خلق، به‌همراه ۸۰ تَن دیگر در زندان اوین اعدام شد. او بر خلاف تصور، وابسته به‌مجاهدین یا گروه فرقان نبود و اساساً با ترور هم مخالف بود.
– درگذشت حسین بیک‌زاده شکوئی در سال ۱۳۸۴خ؛ جغرافی‌دان معاصر و بنیان‌گذار گروه جغرافیای دانشگاه ملی سابق (شهید بهشتی)، عضو پیوستۀ فرهنگستان علوم و استاد سابق دانشگاه تربیت مدرس و چهرۀ ماندگار جغرافیا

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  دوم/2 مهرماه در تاریخ - زادروز منوچهر آتشی و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *