مایکل جکسون؛ پُردرآمدترین انسان مشهور درگذشته‌ی جهان! + فیلم و تصاویر

مایکل جکسون خواننده، ترانه‌نویس و رقصنده‌ی آمریکایی بود. کارهایش در موسیقی و رقص در کنار زندگیِ شخصی‌اش او را به مدت چهار دهه به یکی از چهره‌های مشهور فرهنگ عامه‌ی جهان تبدیل کرد؛ به گونه‌ای که از وی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های فرهنگی قرن ۲۰م نام برده می‌شود.
مایکل جکسون

«مایکل جکسون» متولد ۲۹ آگوست ۱۹۸۵م و هفتمین فرزند از خانواده‌ی پُرجمعیت، فقیر و مذهبیِ «جکسون» بود. وی از پنج‌سالگی با چهار برادر خود گروهی به‌نام «جکسون فایو» (جکسون پنج) درست کردند که یکی از ترانه‌های موفق‌شان «آی وانت یو بک» (می‌خوام برگردی) بود. این پنج برادر در کلوب‌های شبانه برای بزرگ‌سالان می‌خواندند و می‌رقصیدند و پدرشان با بی‌رحمیِ تمام از بچه‌های خود بهره‌کشی می‌کرد؛ بنابراین کودکیِ «مایکل» دزدیده شد و انگار هرگز بزرگ نشد. کودکی بود در درون؛ این مسئله در تمام عمر ۵۰ ساله‌اش، او را رها نکرد و سبب‌ساز بسیاری از حوادث تلخ و ناگوار بعدی و اتهامات کودک‌آزاری به وی شد!

مایکل جکسون
خانه‌ی دوران کودکیِ جکسون در گری، ایندیانا؛ تصویر در مارس ۲۰۱۰م با ادای احترام گل پس از مرگش می‌باشد.

«مایکل جکسون» در سال ۱۹۷۱م از گروه برادرانش جدا شد و به‌عنوان خواننده‌ای مستقل روی صحنه رفت و از سال ۱۹۷۲م تا سال ۲۰۰۱م، ۹ آلبوم به تنهایی به بازار موسیقی عرضه کرد که از میان آن‌ها آلبوم «Thriller» پُرفروش‌ترین آلبوم تمام زمان‌ها شد. این آلبوم که در سال ۱۹۸۲م به بازار عرضه شد، برای مدت ۳۷ هفته به‌طور متناوب در صدر لیست پُرفروش‌ترین آلبوم جهان بود! نیویورک تایمز به درستی او را یک «پدیده در عرصه‌ی موسیقی» خواند و گفت که «در دنیای موسیقیِ پاپ، مایکل جکسون یک‌طرف و بقیه در طرف دیگر هستند!» «مایکل جکسون» در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۹م و تنها ۱۸ روز پیش از آغاز نخستین کنسرت «This Is It» به علت ایست قلبی بر اثر مصرف زیاد داروی بیهوشیِ پروپوفول درگذشت؛ در واقع «مایکل» توسط دکترش «کنراد موری» کشته شد!

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  ازدواج شاه با «زیبا‌ترین زن جهان» فوزیه! + آلبوم تصاویر
مایکل جکسون
تصویری از اولین ویژه‌برنامه‌ی جکسون فایو در سال ۱۹۷۱م (مایکل در وسط)

«مایکل جکسون» سلطان پاپ لقب داشت و در دوران حیات، رکوردهای بی‌نظیری را عوض کرد که همه‌ی آن‌ها در این پُست نمی‌گنجد؛ «مایکل جکسون» بیشتر از هر هنرمندی در جهان، ۴۰۰ جایزه‌ی مختلف برنده شده‌بود و همچنین ۳۹ رکورد گینس باعث شد تا او به رکورددارترین هنرمند جهان تبدیل شود! او همچنین دو مرتبه نامزد جایزه‌ی صلح نوبل هم شده‌بود. حتی بعد از مرگ هم به رکوردزنی ادامه داد و پُردرآمدترین هنرمند درگذشته‌ی جهان شد؛ هنرمندی که در تشییع‌جنازه‌اش دو میلیون نفر شرکت کردند و تقریباً نیمی از جمعیت کره‌ی زمین به تماشای پخش زنده‌ی مراسم نشستند!

مایکل جکسون
مایکل جکسون در کاخ سفید در کنار رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و همسرش در مِی ۱۹۸۴م

بدبختانه از اقبال بد مردم ایران، مرگ او درست در اوج اعتراضات سال ۱۳۸۸خ بود و در حالی که چند روز از قتل «ندا‌ی ایران» نگذشته بود، توجه رسانه‌ها به اخبار و حواشیِ پیرامون مرگ «مایکل جکسون» معطوف شد! البته جالب است بدانید که حدود یک‌قرن پیش از آن‌هم کشتار مردم بی‌دفاع مشهد توسط قوای جنایت‌کارِ روس، مصادف با حادثه‌ی غرق‌شدن کشتیِ تایتانیک شد و کسی به آن جنایت هولناک تاریخی نپرداخت…! در ادامه تصاویری به‌یادماندنی از «مایکل جکسون» را مشاهده می‌کنید.

چشمه‌ای از محبوبیت «مایکل جکسون»

مایکل جکسون
جکسون دو سال پس از آن‌که بیماری‌اش تشخیص داده‌شد، فوریه‌ی ۱۹۸۸م
مایکل جکسون
مایکل جکسون در تور جهانیِ بد، اتریش، در دوم ژوئن ۱۹۸۸م
مایکل جکسون
ایستگاه قطار در مزرعه‌ی نِوِرلَند؛ این مزرعه در سال ۱۹۸۸م توسط مایکل خریداری شد و به مکانی برای بازی و تفریح کودکان بی‌سرپرست و بیمار و همچنین محل سکونت خودش تبدیل شد. مایکل این مزرعه را هویت خودش می‌دانست، اما در سال ۲۰۰۵م و با واردشدن اتهامات دوم کودک‌آزاری در سال ۲۰۰۵م و یورش ۷۰ مأمور پلیس به این مکان آن را برای همیشه تَرک کرد.
مایکل جکسون
مایکل جکسون در کاخ سفید در کنار جرج اچ. دابلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، آوریل ۱۹۹۰م
مایکل جکسون
جکسون در حال اجرای «جَم» در قسمت دوم تور جهانیِ خطرناک در سال ۱۹۹۳م
مایکل جکسون
مایکل جکسون در حال اجرای «مجرم زیرک» در تور جهانیِ خطرناک، جولای ۱۹۹۲م، مونزا، ایتالیا
مایکل جکسون
یکی از چندین تندیسی که برای معرفیِ آلبوم تاریخ در سراسر اروپا نصب شده‌بود. تندیس، نمایان‌گر سبک پوشش مشخص و آرایش موی اوست که از سبک نظامی الهام گرفته شده‌بود.
مایکل جکسون
مایکل جکسون در سال ۲۰۰۳م
مایکل جکسون
مایکل جکسون به همراه فرزندانش در دیزنی‌لند پاریس، ژوئن ۲۰۰۶م؛ او همیشه بر روی صورت فرزندانش پوششی قرار می‌داد تا چهره‌شان توسط رسانه‌ها شناخته نشود.
مایکل جکسون
جکسون در حال تمرین آهنگ «مجرم زیرک» برای کنسرت‌های لندن، تنها چند روز قبل از مرگش…
مایکل جکسون
گل‌گذاریِ طرفداران جکسون بر روی ستاره‌ی مرتبط با وی در پیاده‌رُو مشاهیر هالیوود
مایکل جکسون
صحنه‌ای از نماهنگ «مجرم زیرک» که جکسون در آن برای بار اول از فن ضد جاذبه استفاده کرد. جکسون یک کفش مخصوص برای انجام این رقص اختراع کرد.
مایکل جکسون
رقص دسته‌جمعیِ مردم در مکزیکوسیتی؛ این رقص به‌عنوان «بزرگ‌ترین رقص دسته‌جمعیِ جهان» در کتاب گینس ثبت شده‌است. ۱۳ هزار و ۹۷۵ نفر در این واقعه، به بازسازیِ رقص تریلر مایکل جکسون در روز تولدش پرداختند. در این رقص تنها کسانی که لباس مُردگان و مخصوص نماهنگ تریلر را پوشیده بودند، جز رقصندگان به حساب می‌آمدند و بقیه‌ی مردم که بالغ بر ۵۰ هزار نفر بودند، شمارش نشدند.

نگارش و گردآوری؛ قجرتایم

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *