مستند کوتاه؛ زنانی که متهم به همکاری افقی شدند!

بهترین خبر برای یک مردم اسیر چیست؟ حتما با من همنظر هستید که خبر آزادی! اما در جنگ جهانی دوم، خبر خوش آزادی برای نزدیک به 30 هزار زن فرانسوی تبدیل به کابوس شد؛ چراکه پس از آزادی فرانسه، سیل مجازات های بدون حساب و کتاب و البته بدون برگزاری هیچ دادگاه عادلانه شروع شد.
تجاوز به زنان در جنگ

بهترین خبر برای یک مردم اسیر چیست؟ حتما با من همنظر هستید که خبر آزادی! اما در جنگ جهانی دوم، خبر خوش آزادی برای نزدیک به ۳۰ هزار زن فرانسوی تبدیل به کابوس شد؛ چراکه پس از آزادی فرانسه، سیل مجازات های بدون حساب و کتاب و البته بدون برگزاری هیچ دادگاه عادلانه شروع شد و قربانیان از آسیب پذیرترین افراد جامعه انتخاب شدند. زنانی که به قول خودشان متهم به “همکاری افقی” یعنی “خوابیدن با دشمن” بودند.این مستند را تا پایان تماشا کنید.

 

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  مستند کوتاه؛ محمد ظاهرشاه آخرین پادشاه و معمار افغانستان

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

3.3/5 - (7 امتیاز)

یک پاسخ

  1. قبول دارم واقعا مجازات کنندگان این زنان بی پناه و بیچاره همان هایی بودند که روز سقوط پاریس دنبال فرار و پنهان شدن بودند.‌تاریخ بارها تکرار خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *