هشتم/۸ خردادماه در تاریخ – زادروز کامبیز درم‌بخش و…

هشتم/۸ خردادماه در تاریخ را می‌خوانید. از روز مشاوران املاک و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در ایران، تا زادروز کامبیز درم‌بخش؛ طراح و کاریکاتوریست و گرافیست و برندۀ چندین جایزۀ بزرگ معتبر جهانی که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
هشتم/۸ خردادماه در تاریخ

هشتم/۸ خردادماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز مشاوران املاک در ایران
– روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در ایران

 


 

  • وقایع

 


 

  • زادروزها

– زادروز کامبیز درم‌بخش در سال ۱۳۲۱خ؛ طراح، کاریکاتوریست و گرافیست و برندۀ چندین جایزۀ بزرگ معتبر جهانی و چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار گردیده‌بود.
– زادروز محسن مخملباف در سال ۱۳۳۶خ؛ نویسنده و کارگردان ایرانی که در سال ۱۳۸۴خ از ایران رفت و ساکن فرانسه شد.

 


 

  • درگذشت

– درگذشت علیرضا رئیس در سال ۱۳۲۵خ؛ از بنیان‌گذاران مکتب پان‌ایرانیسم و همچنین حزب پان‌ایرانیست که در میان پان‌ایرانیست‌ها با عنوان «اولین شهید پان‌ایرانیسم» یاد می‌شود.
– درگذشت مجید سالک‌محمودی در سال ۱۳۶۵خ؛ از جمله مخوف‌ترین قاتلین سریالی ایران که قتل‌های خود را در مابین سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۴خ انجام می‌داد. او مقتولین خود را معمولاً از میان زنان شوهردار انتخاب می‌کرد.
– درگذشت بهرام فره‌وشی در سال ۱۳۷۱خ؛ زبان‌شناس معاصر ایرانی و متخصص زبان‌های ایرانی و فرهنگ ایران باستان

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  دوم/2 آبان‌ماه در تاریخ - سیدمحمد حسینی بهشتی و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *