هشتم/۸ فروردین‌ماه در تاریخ – زادروز ناصر ملک‌مطیعی و…

هشتم/۸ فروردین‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از زادروز ناصر ملک‌مطیعی؛ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون، تا درگذشت عبدالحسین سپنتا؛ کارگردان اولین فیلم ناطق ایران که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
هشتم/۸ فروردین‌ماه در تاریخ

هشتم/۸ فروردین‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

 


 

  • وقایع

 


 

  • زادروزها

– زادروز ناصر ملک‌مطیعی در سال ۱۳۰۹خ؛ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون
– زادروز حبیب لاجوردی در سال ۱۳۱۷خ؛ مدیر پروژۀ تاریخ شفاهی ایران در مرکز پژوهش‌های خاورمیانۀ دانشگاه هاروارد که دارای کارشناسی از دانشگاه ییل، کارشناسی ارشد مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه هاروارد و دکترای اقتصاد از دانشگاه آکسفورد بود.
– زادروز منوچهر اسماعیلی در سال ۱۳۱۸خ؛ دوبلور و مدیر دوبلاژ ایرانی

 


 

  • درگذشت

– درگذشت عبدالحسین سپنتا در سال ۱۳۴۸خ؛ کارگردان اولین فیلم ناطق ایران
– درگذشت رضا تهرانچی در سال ۱۴۰۱خ؛ کارآفرین و کارخانه‌دار ایرانی در حوزۀ صنایع غذایی که به‌همراه برادرانش بنیان‌گذار کارخانۀ ویتانا و خالق بیسکویت مادر بود. ویتانا نخستین شرکت فعال در زمینۀ تولید بیسکویت و نان صنعتی ایران است. تهرانچی از کارآفرینان خلاق کشور و یکی از برندگان نشان امین‌الضرب بود. ویتانا در جریان انقلاب مصادره شد.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  دوازدهم/12 آذرماه در تاریخ - زادروز محمدجعفرخان گراشی و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *