سی‌ام/۳۰ بهمن‌ماه در تاریخ – عملیاتی‌شدن ناوشکن جماران و…

سی‌ام/۳۰ بهمن‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از جشن چیلله قوودو یا چیلله قوودی در منطقۀ آذربایجان ایران؛ رویداد و جشن سنتی ایرانی، تا عملیاتی‌شدن ناوشکن جماران؛ نخستین نمونه از کشتی‌های جنگی کلاس موج ساخت ایران که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
سی‌ام/۳۰ بهمن‌ماه در تاریخ

سی‌ام/۳۰ بهمن‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– جشن چیلله قوودو یا چیلله قوودی در منطقۀ آذربایجان ایران؛ رویداد و جشن سنتی ایرانی

 


 

  • وقایع

– عملیاتی‌شدن ناوشکن جماران در سال ۱۳۸۸خ؛ نخستین نمونه از کشتی‌های جنگی کلاس موج ساخت ایران که به‌موشک‌های ضدکشتی و سطح‌به‌هوا، اژدرانداز، توپ پدافندی، ابزار ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.

 


 

  • زادروزها

– زادروز رجب‌علی اعتمادی (ر. اعتمادی) در سال ۱۳۱۲خ؛ نویسنده، رمان‌نویس و روزنامه‌نگاری که به‌خاطر نوشتن رمان‌های عامه‌پسند شهرت داشت.

 


 

  • درگذشت

– درگذشت فیروز شیروانلو در سال ۱۳۶۷خ؛ مترجم، نویسنده و از مدیران فرهنگی دورۀ پهلوی دوم که از کارهای چشم‌گیر او می‌توان به‌گسترش فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.
– درگذشت امیراصلان افشار در سال ۱۳۹۹خ؛ شخصیت دیپلماتیک برجستۀ ایرانی، سفیر ایران در آمریکا و همچنین سفیر ایران در آلمان بوده‌است. او همچنین آخرین رئیس کل تشریفات دربار شاهنشاهی دوران پهلوی دوم بود. وی نمایندۀ مراغه در دورۀ نوزدهم مجلس شورای ملی نیز بوده‌است.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  دوم/2 اردیبهشت‌ماه در تاریخ - درگذشت محمود افشارطوس و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *