بیست‌و‌پنجم/۲۵ اردیبهشت‌ماه در تاریخ – روز بزرگداشت فردوسی در ایران و…

بیست‌و‌پنجم/۲۵ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از حملۀ مشترک آمریکا و عراق به پایانۀ نفتی جزیرۀ لارک در خلیج‌فارس در سال ۱۳۶۷خ، تا درگذشت محیی‌الدین مهدی الهی قمشه‌ای؛ فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم، شاعر، مترجم قرآن که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
بیست‌و‌پنجم/۲۵ اردیبهشت‌ماه در تاریخ

بیست‌و‌پنجم/۲۵ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز بزرگداشت فردوسی در ایران

 


 

  • وقایع

– در سال ۱۳۶۵خ؛ در پی حملۀ جنگنده‌های هوایی عراقی به‌قطار مسافربری ایران، فرودگاه دیانا و تأسیسات نفتی کرکوک عراق را هواپیماهای نیروی هوایی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران بمباران کردند.
– حملۀ مشترک آمریکا و عراق به‌پایانۀ نفتی جزیرۀ لارک در خلیج‌فارس در سال ۱۳۶۷خ

 


 

  • زادروزها

– زادروز محمدصفر لفوتی (فریاد) در سال ۱۳۶۰خ؛ روزنامه‌‌نگار و خبرنگار ایرانی

 


 

  • درگذشت

– درگذشت محیی‌الدین مهدی الهی قمشه‌ای در سال ۱۳۵۲خ؛ فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم، شاعر، و مترجم قرآن و پدر حسین الهی قمشه‌ای
– درگذشت هوشنگ اعظمی لرستانی در سال ۱۳۵۵خ؛ پزشک و فعال سیاسی لرستانی که به‌دلیل عقاید ملی‌گرایانه و تمایلات چپ، بارها توسط سازمان ساواک دستگیر شد. او که از ایل بیرانوند است، در سال ۱۳۵۵خ در جریان درگیری مسلحانه با مأموران ساواک کشته‌شد.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  یکم/1 آبان‌ماه در تاریخ - درگذشت میرزا محمد نصیرالحسینی و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *