بیست‌و‌چهارم/۲۴ مهرماه در تاریخ – زادروز اردشیر زاهدی و…

بیست‌و‌چهارم/۲۴ مهرماه در تاریخ را می‌خوانید. از زادروز اردشیر زاهدی؛ آخرین سفیر ایران در ایالات متحدۀ آمریکا در دورۀ محمدرضاشاه پهلوی، تا درگذشت یوسف اسحاق‌پور؛ نویسنده و پژوهش‌گر و جستارنویس ایرانی‌فرانسوی که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
بیست‌و‌چهارم/۲۴ مهرماه در تاریخ

بیست‌و‌چهارم/۲۴ مهرماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز و آغاز هفتۀ پیوند اولیاء و مربیان در ایران

 


 

  • وقایع

 


 

  • زادروزها

– زادروز ابوالنصر سام‌میرزا صفوی در سال ۸۹۶خ؛ از فرزندان شاه‌اسماعیل یکم، خوش‌نویس و شاهزادۀ هنرمند صفوی
– زادروز اردشیر زاهدی در سال ۱۳۰۷خ؛ سیاست‌مدار و وزیر خارجۀ ایران و آخرین سفیر ایران در ایالات متحدۀ آمریکا در دورۀ محمدرضاشاه پهلوی و فرزند فضل‌الله زاهدی و همسر سابق شهناز پهلوی (نخستین فرزند محمدرضا پهلوی و همسر اول او فوزیه، شاهزادۀ مصری)
– زادروز زهرا بنی‌یعقوب در سال ۱۳۵۹خ؛ پزشک ایرانی، دانش‌آموختۀ دبیرستان فرزانگان تهران (وابسته به‌سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) و دانشکدۀ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نفر ششم کنکور سراسری بود که در بازداشتگاه ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر شهر همدان (زیر نظر بسیج) درگذشت.

 


 

  • درگذشت

– درگذشت مرتضی حنانه در سال ۱۳۶۸خ؛ موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز
– درگذشت یوسف اسحاق‌پور در سال ۱۴۰۰خ؛ نویسنده، پژوهش‌گر و جستارنویس ایرانی‌فرانسوی، استاد تاریخِ هنر و تاریخِ سینما در دانشگاه پاریس‌دکارت
– درگذشت محمد امینی در سال ۱۴۰۱خ؛ پژوهش‌گر تاریخ معاصر ایران و نویسنده‌ای که پدرش نصرت‌الله امینی در زمان نخست‌وزیری محمد مصدق، شهردار تهران بود.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  سی‌ام/30 آگوست در تاریخ - درگذشت جوزف جان تامسون و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *