سی‌و‌یکم/۳۱ اردیبهشت‌ماه در تاریخ – روز اهدای عضو، اهدای زندگی در ایران و…

سی‌و‌یکم/۳۱ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از زادروز همایون شجریان؛ خواننده و آهنگ‌ساز و نوازندۀ موسیقی سنتی ایرانی، تا درگذشت پرویز کلانتری؛ طراح، نویسنده و روزنامه‌نگار، نقاش معاصر و از نقاشان مطرح نوگرای ایران که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
سی‌و‌یکم/۳۱ اردیبهشت‌ماه در تاریخ

سی‌و‌یکم/۳۱ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز اهدای عضو، اهدای زندگی در ایران

 


  • زادروزها

– زادروز همایون شجریان در سال ۱۳۵۴خ (پسر محمدرضا شجریان)؛ خواننده، آهنگ‌ساز و نوازندۀ موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی

 


 

  • درگذشت

– درگذشت پرویز کلانتری در سال ۱۳۹۵خ؛ طراح، نویسنده و روزنامه‌نگار، نقاش معاصر و از نقاشان مطرح نُوگرای ایران
– درگذشت رومینا اشرفی در سال ۱۳۹۹خ؛ دختر نوجوان ۱۴ سالۀ ایرانی اهل تالش که پدرش او را به‌قتل رساند. او پیش از مرگ به‌علت مخالفت خانواده با ازدواجش، به‌همراه دوست‌پسرش از خانه گریخته‌بود، اما پلیس او را دستگیر کرد و به‌پدرش تحویل داد. قتل او واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی به‌همراه داشت. طبق گفتۀ برخی منابع، پدر او پس از مشورت با دامادش که وکیل دادگستری است و با اطلاع از این‌که در قانون مجازات اسلامی ولی‌دم قصاص نمی‌شود، وی را با داس به‌قتل رساند.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  بیست‌و‌هفتم/27 مهرماه در تاریخ - درگذشت محمود ذوالفنون و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *