ششم/۶ اردیبهشت‌ماه در تاریخ – زادروز محمود خوشنام و…

ششم/۶ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از پیشنهاد تشکیل کمیتۀ صیانت از آراء از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، تا زادروز عبدالباقی درویش؛ سرهنگ خلبان و استاد خلبان هواپیماهای ترابری، ارتباطی و آموزشی نیروی هوایی ارتش که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
ششم/۶ اردیبهشت‌ماه در تاریخ

ششم/۶ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز جوان در ایران
– اوج سالانۀ بارش شهابی پی‌کشتیدمی (بارشی شهابی؛ ناشی از عبور زمین از مدار یک دنباله‌دار)

 


 

  • وقایع

– پیشنهاد تشکیل کمیتۀ صیانت از آراء (برای انتخابات دورۀ دهم ریاست‌جمهوری) از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸خ

 


 

  • زادروزها

– زادروز محمود خوشنام در سال ۱۳۱۴خ؛ پژوهش‌گر و کارشناس موسیقی ایرانی
– زادروز عبدالباقی درویش در سال ۱۳۲۷خ؛ سرهنگ خلبان و استاد خلبان هواپیماهای ترابری، ارتباطی و آموزشی نیروی هوایی ارتش که به‌همراه ٨ تَن از نمایندگان مجلس، نیروهای عالی‌رتبۀ ارتش، مقامات عالی‌رتبۀ قضایی با هواپیمای فوکر اف-۲۷ فرندشیپ به‌خلبانیِ او در جریان عملیات والفجر ۸ عازم جبهه‌های جنگ بود که هواپیمای حامل آن‌ها در محاصرۀ ۲ فروند میگ-۲۳ عراقی قرار گرفت و همۀ ۵١ سرنشین آن کشته‌شدند.

 


 

  • درگذشت

– درگذشت مرضیه احمدی اُسکویی در سال ۱۳۵۳خ؛ چریک، شاعر، نویسنده، معلم و از فعالان سیاسی چپ‌گرا در دوران پهلوی که در سال ۱۳۵۳خ در درگیری با ساواک کشته‌شد.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  دوم/2 فوریه در تاریخ - درگذشت برتراند راسل و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *