آلبوم تصاویر؛ اختراعات عجیب و جالب در تاریخ جهان! بخش اول

سالانه اختراعات عجیب بسیاری در سرتاسر جهان ثبت می‌شوند و برخی از این خلاقیت‌ها مانند کامپیوتر شخصی و اتومبیل، دنیا را تغییر می‌دهند، اما همه‌ی این اختراعات لزوماً موفق نیستند و مورد علاقه و استفاده‌ی افراد قرار نمی‌گیرند. به همین جهت در این پست تعدادی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید.
اختراعات عجیب

در این پست ۱۴ مورد از اختراعات عجیب در تاریخ را مشاهده می‌کنید.

اختراعات عجیب

۱. آقای «Russell E Oakes» یک مخترع آماتور آمریکایی بود که اختراعات خود را برای حل مسائل مختلفی به نمایش می‌گذاشت! حدس می‌زنید این دستگاه‌های در تصویر به چه دردی می‌خورند؟

اختراعات عجیب

۲. کالیبراتور یا همان دستگاه زیبایی سنجی جناب «مکس فاکتور» را مشاهده می‌کنید! با این دستگاه اندازه‌های بخش‌های مختلف صورت را با الگوهای مورد نظر خود می‌کردند.

۳. در سال ۱۹۵۳م یکی از عجیب‌ترین کیف‌های ضد سرقت برای فروش معرفی شد که به علت طراحیِ عجیبش خریداری نداشت. روش کار ساده بود؛ اگر بمب دودزا می‌خواهی، کیف را بدزد!

اختراعات عجیب

۴. پس از شکست در طرح قبلی، یک کیف جدید در سال ۱۹۶۳م ساخته‌شد. یک فنر متصل به دسته‌ی کیف وجود داشت که در صورت کم‌ترین فشار، محتویات داخل آن به بیرون پرتاب می‌شد!

اختراعات عجیب

۵. برای اینکه وسیله‌ای که اختراع کردید، فروش خوبی داشته‌باشد، باید قبل از آن، احساس نیاز به آن وسیله را در جامعه به وجود بیاورید، اما چه‌کسی به قاشق سوپ‌خنک‌کنِ مکانیکی نیاز دارد؟!

اختراعات عجیب

۶. قاشق سوپ‌خنک‌کن از بین رفت، اما چنگال الکتریکی هنوز در فروشگاه‌ها موجود است. نسخه‌ی اولیه‌ی این نوع چنگال‌ها دستی بودند، اما یک مخترع آمریکایی (Russell E Oakes) در سال ۱۹۶۸م آن را الکتریکی کرد!

اختراعات عجیب

۷. کسانی که با استعمال یک نخ سیگار راضی نمی‌شوند، با این اختراع می‌شود تا ۲۰ نخ سیگار را هم‌زمان دود کرد. شاید امروز این دستگاه پزشکان را عصبانی کند، اما در اواسط قرن ۲۰م چنین نبود!

اختراعات عجیب

۸. در آن دوره بزرگ‌ترین مبلغین دخانیات، پزشکان و دندان‌پزشکان و پرستاران بودند و حتی در «تور دو فرانس» (Tour de France)؛ یعنی معتبرترین مسابقه‌ی دوچرخه‌سواری در دنیا، شرکت‌کنندگان به این شکل دوپینگ می‌کردند!

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  نوال سعداوی؛ نقش نویسندگان و تأثیر قلم‌شان در یک انقلاب چیست؟

اختراعات عجیب

۹. پوستر تبلیغاتیِ گزینه‌‌ی قبلی در همان دوره!

اختراعات عجیب

۱۰. حال که مطلب به دوچرخه رسید، این تصویر از سری دوچرخه‌های جالب که توسط مخترعینِ تازه‌کار ساخته شده را مشاهده کنید!

اختراعات عجیب

۱۱. دوچرخه‌ی آبی یا دوزیست؛ این نوع دوچرخه به شما کمک می‌کند که به وسیله‌ی چرخش آب در گوی‌های توخالی حرکت کند. این وسیله نخستین مرتبه در سال ۱۹۳۰م در پاریس مورد استفاده قرار گرفت که ظاهراً در آن دوره کمبود آب نداشتند!

اختراعات عجیب

۱۲. یکی‌دیگر از اختراعاتی که احتمالاً مورد حمایت قرار نگرفته، این عینک است که در سال ۱۹۳۶م برای مطالعه در رخت‌خواب ساخته‌شد!

اختراعات عجیب

۱۳. ماسکی برای محافظت پوست صورت از سرما و برف، مونترال، ۱۹۳۹م!

اختراعات عجیب

۱۴. کلاه رادیو دار؛ در سال ۱۹۴۹م «ویکتورت هوفیلچ» کلاه رادیویی را اختراع کرد. این وسیله به کاربران امکان استفاده رادیو قابل حمل را می‌داد. بهتر که مورد استقبال قرار نگرفت، در غیر این صورت آرتروز گردن بسیار شایع می‌شد!

نگارش و گردآوری؛ قجرتایم

پیشنهاد؛ برای مشاهده‌ی دیگر اختراعات عجیب می‌توانید «بخش دوم» را نیز ببینید و بخوانید.

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *