بیست‌و‌هفتم/۲۷ اردیبهشت‌ماه در تاریخ – افتتاح تونل کندوان و…

بیست‌و‌هفتم/۲۷ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از افتتاح تونل کندوان به طول حدود ۱۸۸۴ متر در ایران، تا ورود تیمور بختیار، رئیس پیشین ساواک به عراق برای مبارزه با حکومت ایران در سال ۱۳۴۸خ که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
بیست‌و‌هفتم/۲۷ اردیبهشت‌ماه در تاریخ

بیست‌و‌هفتم/۲۷ اردیبهشت‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز ارتباطات و روابط عمومی در ایران

 


 

  • وقایع

– افتتاح تونل کندوان به‌طول حدود ۱۸۸۴ متر در سال ۱۳۱۷خ
– در سال ۱۳۳۰خ؛ سفیر انگلستان با تسلیم یادداشت تذکری به‌دولت ایران، قانون ملی‌شدن صنعت نفت را خلاف قوانین بین‌المللی اعلام کرد.
– ورود تیمور بختیار، رئیس پیشین ساواک به‌عراق برای مبارزه با حکومت ایران در سال ۱۳۴۸خ

 


 

  • زادروزها

– زادروز الله‌یار صالح در سال ۱۲۷۶خ؛ سیاست‌مدار، وزیر، سفیر، نمایندۀ دورۀ ۱۶ و ۲۰ مردم کاشان و آران‌و‌بیدگل در مجلس شورای ملی و از رهبران جبهۀ ملی ایران و حزب ایران
– زادروز کوروش زعیم در سال ۱۳۱۸خ؛ مترجم، نویسنده، فعال سیاسی، پژوهش‌گر، مخترع، زندانی سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهۀ ملی ایران (سامان ششم) و برادر سیامک زعیم
– زادروز عباس معروفی در سال ۱۳۳۶خ؛ رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، شاعر، ناشر و روزنامه‌نگار معاصر ایرانی مقیم آلمان که فعالیت ادبی خود را با هوشنگ گلشیری و محمدعلی سپانلو آغاز کرد و در دهۀ ۶۰خ با چاپ رمان «سمفونی مردگان» در عرصۀ ادبیات ایران به‌شهرت رسید. معروفی به‌خاطر موضع‌گیری علیه حکومت ایران بارها بازجویی شد و سرانجام تحت فشار سیاسی از ایران خارج شد و به‌آلمان رفت.

 


 

  • درگذشت

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  پنجم/5 بهمن‌ماه در تاریخ - جشن نوسره در ایران و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *