آلبوم تصاویر تاریخی؛ جالب و تأمل‌برانگیز از عکس‌ها!

در طول گذر زمان، عکس‌های بسیاری در آلبوم تصاویر تاریخی ثبت شده‌اند، تصاویری که هر کدام دارای پیامی هستند و هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نداده‌اند. در این پست برخی را مشاهده می‌کنید که داستان‌هایی طولانی در دل خود دارند، اما از برخی دیگر تنها می‌توان پیام‌های سطحی دریافت کرد.
آلبوم تصاویر تاریخی

در طول گذر زمان، عکس‌های تاریخیِ زیادی ثبت شده‌اند، تصاویری که هر کدام پیامی خاص همراه داشته و هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نداده‌اند. در این پست به چند عکس از آلبوم تصاویر تاریخی نگاهی می‌اندازیم که اغلب چهره‌ی خوشایندی نداشته و انسان را به تأمل‌کردن وادار می‌کنند. برخی از آن‌ها داستان‌هایی طولانی در دل خود دارند، اما از برخی دیگر تنها می‌توان پیام‌هایی سطحی دریافت کرد.

آلبوم تصاویر تاریخی
۱

۱. در تصویر تاریخیِ بالا شاهد مردی هستیم که مشغول قراردادن یک ماسک تنفسی بر روی صورت یک قاطر است. این مرد احتمالاً از آنجایی که دوست نداشته بعد از نجات‌دادن جان خود وسیله‌ی حمل و نقلش را از دست بدهد، اقدام به قراردادن ماسک بر روی صورت این قاطر کرده‌است. متأسفانه در جنگ جهانی اول، ارتش‌ها به صورت گسترده از گازهای سمی استفاده کردند.

آلبوم تصاویر تاریخی
۲

۲. یک بیمار را در یک مؤسسه‌ی روان‌شناسی در فرانسه این‌گونه متوقف می‌کردند. سال ۱۹۰۰م.

آلبوم تصاویر تاریخی
۳

۳. عقیده بر این است که عصب‌شناسی، در قرن بیست‌و‌یکم پیشرفت کرده و بیشتر دستاوردهای تکنولوژیک و اختراعات، طی سال‌های اخیر به دست آمده‌اند، اما واقعیت این است که این پیشرفت‌ها فرآیندی طولانی بوده و طی قرن‌ها تلاش حاصل شده‌اند. «دوشن دی بلونگ» به عنوان یک متخصص اعصاب، در سال ۱۸۶۲م به صورت یک فرد برق وصل کرد و توانست ویژگی‌های مربوط به عصب‌شناسیِ صورت وی را مشاهده کند. این عمل، فوق‌العاده دردناک به نظر می‌رسد، اما در هر صورت کمک بسیار زیادی به رشد و ترقیِ دانش عصب‌شناسی کرد.

آلبوم تصاویر تاریخی
۴

۴. سال‌های پایانیِ قرن نوزدهم یک سرباز انگلیسی، زنجیر از پای یک بَرده درمی‌آورد!

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  چگونگی مرگ ابوعلی سینا؛ مردی که فراتر از زمان زیست! + تصاویر
آلبوم تصاویر تاریخی
۵

۵. آبراهام لینکلن (رئیس‌جمهور آمریکا) در سال ۱۸۶۵م به قتل رسید. «لوئیس پاول» یکی از افراد درگیر در این حادثه بود و در پیاده‌سازیِ نقشه‌ی ترور لینکن نقش داشت. در همان شبی که لینکن به قتل رسید، لوئیس در تلاش بود تا وزیر امور خارجه را نیز به وسیله‌ی چاقو به قتل برساند. در تصویر تاریخیِ بالا، شاهد این فرد پیش از اعدام‌شدنش هستیم.

آلبوم تصاویر تاریخی
۶

۶. دهه‌ی پنجاه تا شصت قرن بیستم و پیش از تصویب قوانین ضد تبعیض نژادی، اروپا به شکل گسترده‌ای شاهد باغ‌وحش‌های انسانی بود که سیاهان آفریقایی را در قفس و پشت نرده‌ها برای تماشای سفیدها به نمایش می‌گذاشتند. این تصویر مربوط به سال ۱۹۵۸م در بلژیک است.

آلبوم تصاویر تاریخی
۷

۷. یک مادر با استفاده از یک سطل زباله، کودک خود را در پارک نگهداری می‌کند تا بتواند با خیال راحت به قلاب‌بافی بپردازد. سال ۱۹۶۹م آمریکا.

آلبوم تصاویر تاریخی
۸

۸. بعد از جنگ جهانی دوم و اشغال برلین توسط متفقین، برخی از سربازان بر روی بالکون هیتلر ایستاده و به وسیله‌ی نگه‌داشتن انگشت خود بر روی لب‌های‌شان به منظور درست‌کردن سبیل مصنوعی (شبیه هیتلر) او را مسخره کردند. آن‌ها همچنین دست خود را برای ایجاد نماد احترام و سلام نازی بالا گرفتند.

نگارش و گرداوری؛ قجرتایم
پی‌نوشت؛ بعضی از عکس‌های این آلبوم تصاویر تاریخی را ما فقط از وب‌سایت‌های متفاوت خارجی استخراج و ترجمه کردیم! مثلاً شاید آن زن که کودک را در سطل زباله گذاشته مادرش نباشد، خاله یا عمه‌اش باشد! نمی‌دانم، اما تصاویر جالب و زیبا هستند…

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *