عرفان حلقه؛ چرا محمدعلی طاهری دستگیر شد؟ + فیلم و تصاویر

عرفان حلقه نوعی عرفان معنوی‌ست که بر ارتباط مستمر انسان با الهیت تأکید دارد. در این مفهوم، حلقه‌های متعدد و متشابه، تجربه‌ی معنویِ افراد را تشکیل می‌دهند و این ارتباط به‌عنوان حلقه‌به‌حلقه تداوم دارد. از طرفی معنویت را بر اساس اتصال مستمر و معنوی توصیف می‌کند، اما محمدعلی طاهری کیست؟
عرفان حلقه
شفای بیماری، تنها با یک نظر!

سال‌هاست که از دستگیریِ فردی به‌نام «محمدعلی طاهری» (بنیان‌گذار مؤسسه‌ی فرهنگی/هنریِ عرفان حلقه در دهه‌ی ۱۳۸۰) گذشته‌است؛ علت آن را هم شکایت گروهی از مردم اعلام نمودند. ماجرا از این قرار بود که ایشان از سال ۱۳۷۰، محفلی مخفی در تهران تشکیل داد و به تدریج بر تعداد مراجعه‌کنندگان افزوده می‌شد. در این کلاس‌ها، آموزشی تحت عنوان «تشعشع دفاعی» توسعه یافت. او در این جلسات با ادعای خارج‌کردن جنّ و نیروهای منفی از بدن اشخاص بیمار، آنان را مداوا می‌کرد! در این روش از آیات قرآنی کمک می‌گرفت و مدعی بود که آیه‌ی «و اعتصموا بحبل الله جمیعا» منظور همان حلقه‌ی اوست و با استناد به آیات قرآنی، عقاید خود را باورپذیر می‌کرد. آقای «طاهری» همچنین مدعی بود که با نظرکردن به ظاهر بیمار، می‌تواند او را شفا دهد!

محمدعلی طاهری عرفان حلقه
محمدعلی طاهری و جلسات عرفان حلقه
از اتصال به بیمار تا دستگیری و اعتراضات

«محمدعلی طاهری» باز می‌گفت که نیروهای شیطانی در بدن فرد، باعث تسلط شیاطین بر شخص می‌شوند و او این نیروها را بیرون می‌ریزد، اما بعد از قطع اتصال بیمار از وی، دوباره بیماری با شدت عود می‌کرد و گاه کار بیمار به تیمارستان می‌کشید. از این‌رو بعداً با شکایت خانواده‌ی این افراد روبه‌رو شد و پس از مدتی او را دستگیر و به پنج‌سال حبس محکوم کردند. پس از دستگیریِ او، تجمعات اعتراض به دستگیری‌اش در مساجد قلهک، شهرک غرب و امامزاده‌صالح صورت گرفت که بی‌نتیجه ماند. خانم «گلبازگیر» (رئیس وقت وب‌سایت نجات از حلقه) معتقد است که نمی‌توان اصل اتصال او را نفی کرد، اما منشاء اتصال، وحیانی (خدایی) نیست و به‌نظرم انرژی‌ها از جادو حاصل می‌شود و نیز منشاء شیطانی دارد. به همین علت بعد از مدتی بیماران دچار روان‌پریشی می‌شوند!

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  حاج‌سیاح و آخوند هوس‌باز؛ حکایتی ‌تأمل‌برانگیز‌ ‌از حاج‌سیاح!
محمدعلی طاهری عرفان حلقه
اعتراضات به دستگیریِ محمدعلی طاهری
ماهیت عرفان حلقه چیست؟!

گفته‌شده که در یک جلسه از او خواسته‌شده تا بگوید: «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم»، اما او حاضر به گفتن نشده‌است. منتها باید پرسید که اصلاً ماهیت عرفان حلقه چیست؟ در عرفان حلقه، اعتقاد بر این است که تمام جهان دارای شعور است؛ حتی ماده. تمام مواد از عناصری دارای شعور تشکیل شده‌اند و این اجزاء همگی با یکدیگر در ارتباط و اتصال هستند؛ یعنی شعوری کیهانی بر سراسر جهان حاکم است و این شعور باعث می‌شود که هر ذره به رقص و حرکت درآید و حقیقت ماده را پویا کند. پس بر خلاف عقیده‌ی اکثر مردم نه‌تنها مواد، بی‌جان نیستند، بلکه همه‌ی مواد زنده، پویا و هدف‌مند هستند.

عرفان حلقه می‌کوشد تا مردم را به این حلقه‌ی شعور کیهانی متصل کند؛ یعنی ما و تمام جهان با یکدیگر در اتصال هستیم و از یکدیگر نیز تأثیر می‌گیریم. این همان مفهوم رحمت عام خداست که تمام موجودات را در بر گرفته‌است. در عرفان حلقه، با صفات نیک و بد افراد یا بی‌دینی و دین‌داریِ آنان کاری ندارد؛ بلکه می‌گوید همه‌ی انسان‌ها می‌توانند به این حلقه‌ی شعور کیهانی متصل شوند و با شعور خود بر جهان حاکم باشند. (چیزی شبیه به قدرت ذهن). ضمناً معتقد است که خدا قابل درک نیست؛ پس نمی‌توان عاشق او شد، بلکه این خداست که عاشق ماست و ما معشوق خدا هستیم؛ به همین دلیل مشمول لطف او هستیم؛ چون اوست که عاشق ما شده و ما فقط می‌توانیم عاشق تجلیات خدا باشیم. (یعنی تجلیات هستی).

محمدعلی طاهری عرفان حلقه

محور جهان و شعور کیهانی

در این تفکر، انسان محور جهان می‌باشد و به‌جای تکیه بر خدا، به شعور کیهانی تکیه دارد. (یعنی خِرَد تمام موجودات). صاحبان این تفکر مانند آقای «محمدعلی طاهری» معتقدند که به‌خاطر اتصال به این حلقه‌ی شعور کیهانی، قادر به انجام کارهایی هستند مانند خروج بیماری‌ها و انرژی‌های منفی از بدن؛ در نتیجه شفای بیماران، و خود را مرکز و محور این اتصال می‌دانند؛ زیرا معتقدند که موجب آغاز خروج نیروهای منفی و وصل به هوشمندیِ جهان هستند؛ یعنی از طریق وصل به ایشان، شما می‌توانید به حلقه‌ی شعور متصل شوید و از این طریق نجات یابید! وی همچنین توسل به پیامبر، امامان و قرآن را استفاده‌ی ابزاری از آنان می‌داند؛ زیرا معتقد است که همانند کوه‌نوردی می‌ماند که حرکت نکند، کنار راهنما بایستد، بخواهد راهنما او را بالا ببرد و خود نیز تلاشی نکند. در ادامه فیلمی از ماجرای برقراریِ اولین اتصال «محمدعلی طاهری» در عرفان حلقه را مشاهده می‌کنید.

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  ماجرای شوستر و حمله به حرم رضوی توسط قوای جنایتکار روس!

ماجرای برقراریِ اولین اتصال «محمدعلی طاهری» در عرفان حلقه

نگارش و گردآوری؛ قجرتایم
منابع؛
عرفان کیهانی، محمدعلی طاهری
انسان از منظری دیگر، محمدعلی طاهری

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ

  1. سلام
    محمد علی طاهری کلاهبردار و شیادی هست که اکنون در بهشت کلاهبرداران و مختلاسان خاورمیانه(کانادای دورو) اقامت دارد و دارای سایتی برای ترویج خرافات عرفان حلقه هست. این آدم با جون افراد زیادی بازی کرده چون طاهری هم مثل خیلی از گمراهان بجای اینکه افراد رو سوق بده به سمت علم پزشکی روز به سمت دکتر علفی وطب من درآوردی اسلامی و خرافاتی مثل عرفان حلقه سوق داده.
    چیزی و تجربه ایی که تکرار پذیر نیست و قابل رد کردن و اثبات خلاف اون نیست کلا خرافاته. چون ملاک درستی میشه ذهن خرافه پراکن مذکور. مثل زمین تخت گرایان.
    و وای به حال مردمی که در این روزگار و عصر هنوز گول این افراد رو میخورن و برای اون راهپیمایی می کنن، بعد با خوندن تاریخ از مردم ۱۰۰۰ سال قبل ایراد میگیرن که چرا گول شیادان و ملاها و … رو میخوردن یا به جادو اعتقاد داشتن.
    اووف بر شما، با این حاکمیت علم در مملکت دنبال دموکراسی و قانون هم هستیم :-))

  2. نه شما راست میگید دیدیم چهل و پنج سال شیطان این طور نمی‌توانست تباهی در کشور ایجاد کنه که شما ایجاد کردید روی شیطان سفید شده اینم از عرفان تون مردم فقط برای توالت رفتن مگه در مسجد باز باشه برن سرویس بهداشتی مسجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *