نهم/۹ تیرماه در تاریخ – زادروز اسماعیل خویی و…

نهم/۹ تیرماه در تاریخ را می‌خوانید. از زادروز امیر همایون خرم؛ موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز موسیقی، یکی از اعضای شورای عالی خانۀ موسیقی ایران، تا زادروز بابک نیک‌طلب؛ نویسندۀ ادبیات پارسی، برندۀ سرو زرین جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
نهم/۹ تیرماه در تاریخ

نهم/۹ تیرماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

 


 

  • وقایع

 


 

  • زادروزها

– زادروز امیر همایون خرم در سال ۱۳۰۹خ؛ نوازندۀ ویولن، موسیقی‌دان و آهنگ‌ساز موسیقی، یکی از اعضای شورای عالی خانۀ موسیقی ایران
– زادروز باقر پرهام در سال ۱۳۱۴خ؛ مترجم و پژوهش‌گر جامعه‌شناسی و فلسفه
– زادروز اسماعیل خویی در سال ۱۳۱۷خ؛ شاعر معاصر ایرانی و عضو کانون نویسندگان ایران
– زادروز بابک نیک‌طلب در سال ۱۳۴۶خ؛ شاعر و نویسندۀ ادبیات پارسی، برندۀ سرو زرین دورۀ پنجم جشنوارۀ بین‌المللی شعر فجر و از برندگان نخستین جایزۀ عباس یمینی شریف

 


 

  • درگذشت

– درگذشت سیداحمد ادیب پیشاوری در سال ۱۳۰۹خ؛ ادیب و شاعر ایرانی و از پیروان طریقت صوفیۀ سهروردیه که از مهم‌ترین اندیشمندان ایرانی طرفدار آلمان در دوران جنگ جهانی اول بود که مثنوی بلندی با نام «قیصرنامه» را در ۱۴ هزار بیت در ستایش از حکومت رایش و ویلهلم پادشاه آلمان سرود.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  پانزدهم/15 مهرماه در تاریخ - زادروز جلال‌الدین محمد بلخی و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *