«دکتر هولمز» نخستین قاتل سریالی که به دار آویخته شد!

یکی از مشهورترین قاتلین زنجیره‌ایِ آمریکا هرمان وبستر ماجت، ملقب به دکتر هولمز بود که قتل‌هایش داستان عجیبی دارد! هولمز با نام هرمان وبستر ماجت در سال ۱۸۶۱م به دنیا آمد. وی فرزند سوم والدینش بود. او یک خواهر بزرگ‌تر، یک برادر بزرگ‌تر، یک برادر کوچک‌تر و یک خواهر کوچک‌تر داشت.
دکتر هولمز

یکی از مشهورترین قاتلین زنجیره‌ایِ ایالات متحده «هرمان وبستر ماجت»، ملقب به «دکتر هولمز» بود که قتل‌هایش داستان عجیبی دارد! «هولمز» با نام «هرمان وبستر ماجت» در ۱۶ مِی ۱۸۶۱م به دنیا آمد. «ماجت» فرزند سوم والدینش بود. او یک خواهر بزرگ‌تر به‌نام «الن»، یک برادر بزرگ‌تر به‌نام «آرتور»، یک برادر کوچک‌تر به‌نام «هنری» و یک خواهر کوچک‌تر به‌نام «مری» داشت. پدر «هولمز» از یک خانواده‌ی کشاورز بود و در برخی مواقع به‌عنوان کشاورز، در معامله‌گری و نقاشیِ خانه نیز کار می‌کرد و فعالیت داشت. والدینش نیز مذهبی بودند.

دکتر هولمز

«هولمز» شاگرد تیزهوشی بود و در سن ۱۶ سالگی از آکادمیِ «فیلیپس اکستر» فارغ‌التحصیل شد و در ۱۸ سالگی در دانشگاه ورمونت در برلینگتون ثبت‌نام کرد، اما از محیط دانشکده‌ ناراضی بود و پس از یک‌سال آن را تَرک کرد. در سال ۱۸۸۲م، او وارد گروه پزشکی و جراحیِ دانشگاه میشیگان شد و پس چندسال تحصیل و گذراندن امتحاناتش فارغ‌التحصیل گردید. در حین ثبت‌نام، او در آزمایشگاه آناتومی، زیر نظر پروفسور «ویلیام جیمز هردمن» که در آن زمان مربیِ ارشد آناتومی بود کار می‌کرد و با او صمیمی شد.

دکتر هولمز
گزارش روزنامه از اعترافات هولمز، شامل تصاویر دستیِ قاضی در دادگاهِ او (سمت چپ پایین) و ۱۰ تَن از قربانیان مظنون او

«هولمز» در سال ۱۸۸۶م به شیکاگو رفت و ساختمان بزرگ ۳ طبقه‌ی خود را ساخت و آن را تبدیل به هتل کرد، اما این ساختمان با نقشه‌ای متفاوت از ساختمان‌های معمولی ساخته شد. برای نمونه؛ آن ساختمان مجهز به درب‌های ورودیِ مخفی از بیرون ساختمان و چندین اتاق مخفی و زیرزمین مخصوص کشتار قربانیان بود. ساختمانی که به «قلعه‌ی قتل و کشتار» مشهور شد.

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  آدام اوپل؛ کوتاه از ساخت چرخ‌خیاطی تا بنیان‌گذاری شرکت اوپل! + تصاویر
دکتر هولمز
قلعه‌ی هولمز

«هولمز» از چندین شرکت مختلف در ساخت خانه‌اش استفاده کرد تا هیچ‌یک از آن‌ها به «قلعه‌ی کشتارِ» او شک نکنند. بیشتر مقتولین وی کسانی بودند که به امید استخدام‌شدن به‌ هتل او می‌رفتند و «دکتر هولمز» آن‌ها را به قتل می‌رساند و جنازه‌ی آن‌ها را برای کالبدشکافی به دوست خود پروفسور «ویلیام جیمز هردمن» می‌فروخت.

دکتر هولمز
اعدام هولمز (زندان مویامنسینگ، فیلادلفیا، ۱۸۹۶م)

او بعد از جمع‌آوریِ مقدار قابل توجهی پول از شیکاگو رفت و چندسال بعد هم دستگیر شد. پلیس برای تحقیق به هتل یا همان «قلعه‌ی کشتارِ» او رفت و با اتاق‌های گاز، زیرزمین مشهور و… روبه‌رو شد. آمار مقتولین او هیچ‌گاه به‌طور مشخص و دقیق معلوم نشد. «دکتر هولمز» به کشتن ۲۷ نفر اعتراف کرد، اما کارشناسان ۲۰۰ نفر را تخمین زدند! نهایتاً او در ۷ مِی ۱۸۹۶ به دار آویخته شد.

نگارش و گردآوری؛ قجرتایم

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *