سرخ پوست کُشی؛ نبردی دردناک به‌نام زانوی زخمی! + آلبوم تصاویر

در نبردی به‌نام کشتار زانوی زخمی، بیش از ۵۰۰ سرباز سواره‌نظام آماده‌ی حمله به سرخ پوست های بی‌دفاع بودند و پس از قتل‌عام بی‌رحمانه‌ی زنان، کودکان و سالمند بی‌دفاع نیز ۱۸ سرباز از تیپ هفتم سواره‌نظام آمریکا بابت آن حادثه، مدال شجاعت دریافت کردند؛ زمانی‌که فتح سرزمین‌های غرب به پایان رسید.
سرخ پوست

صدور حمله برای سرخ پوست کُشی

«کشتار زانوی زخمی» که به‌صورت رسمی «نبرد ووندِد نی» نامیده می‌شود، حادثه‌ای در روز ۲۹ سپتامبر ۱۸۹۰م بود که تیپ هفتم سواره‌نظام آمریکا، اردوگاه قبیله‌ای از سرخ پوست ها سیو (در ووندد نی، در ایالت داکوتای جنوبی) که از شب قبل محاصره کرده‌بود را مورد حمله قرار داد. بیش از ۵۰۰ سرباز سواره‌نظام آماده‌ی حمله به سرخ پوست های بی‌دفاع بودند؛ آن‌ها چهار مسلسل و دو توپ نیز به همراه داشتند که آن‌ها را به‌سوی اردوگاه نشانه رفته‌بودند. سرانجام فرمان حمله صادر می‌شود؛ سواره‌نظام آمریکا، وحشیانه اردوگاه قبیله‌ی سیوکس را زیر آتش مسلسل‌ها و توپ‌ها می‌گیرد.

کشتار قبایل سرخ پوست آمریکایی
دفن مُردگان پس از کشتار زانوی زخمی در داکوتای جنوبی؛ سربازان آمریکایی سرخ‌پوستان را در گور مشترک قرار می‌دهند و برخی از اجساد در موقعیت‌های مختلف منجمد می‌شوند.

کشتار زنان، کودکان و سالمند بی‌دفاع

سرخپوستان از همه‌جا بی‌خبر که هنوز اغلب آن‌ها در آن صبح زود خواب بودند، در چادرهای‌شان بر اثر انفجار گلوله‌های توپ سفیدپوستان، قطعه‌قطعه می‌شوند. سپس نیروی سواره‌نظام به‌سوی چادرها یورش می‌برند و با شمشیر و سرنیزه، بازماندگان را قتل‌عام می‌کنند. در این کشتار بیش از ۴۰۰ سرخپوست سیو که اغلب زن، کودک و سالمند بودند، در غیاب مردان‌شان بی‌رحمانه قتل‌عام می‌شوند. چند روز قبل از این کشتار، «سیتینگ بول» رئیس قبایل سیو و پسرش «کراوفوود» در جریان یک درگیری در روز ۱۵ دسامبر ۱۸۹۰م توسط نظامیان آمریکایی اسیر شدند و در حالی‌که بی‌دفاع بودند، به قتل می‌رسند.

رقص ارواح قبایل سرخ پوست آمریکایی
رقص ارواح سرخ‌پوستان سیوکس در آمریکای شمالی، اثر هنری گراور

مدال شجاعت برای کشتار بی‌رحمانه!

«سیستینگ بول» نماد مقاومت در مقابل سفیدپوستانی که به طمع طلا به سرزمین‌های سرخپوستان حمله کرده‌بودند به‌شمار می‌رفت. سه‌روز پس از کشتار ووند دنی، در روز دوم ژانویه‌ی ۱۸۹۰م، ارتش آمریکا یک واحد را برای پاک‌سازیِ محل اعزام می‌کند؛ واحد پاک‌سازی، اجساد یخ‌زده‌ی زنان، کودکان و سالمندان سرخپوست را بدون کم‌ترین مراسمی در یک گور دسته‌جمعی دفن می‌کنند. چند روز بعد، ۱۸ سرباز از تیپ هفتم سواره‌نظام آمریکا برای شجاعتی که در کشتار زنان، کودکان و سالمندان قبیله‌ی سیوکس نشان داده‌بودند، مدال شجاعت دریافت می‌کنند! پس از آن، مقامات آمریکایی اعلام می‌کنند که فتح سرزمین‌های غرب خاتمه یافته‌است. در ادامه تصاویری مربوط به این حادثه را مشاهده می‌کنید.

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  نوستراداموس؛ آیا پیش‌گویی‌های او صحت داشته‌است؟! + تصاویر
رئیس قبایل سرخ پوست آمریکایی
الک خالدار، رئیس مینی‌کونجو، در لاکوتا سیوکس که پس از کشتار زانوی زخمی مُرده‌است.
برادران قبایل سرخ پوست آمریکایی
بازماندگان قتل‌عام زانوی زخمی؛ برادران وایت لنس، جوزف هورن کلود، و دیویی ریش (از چپ به راست). جوزف هورن کلود حدود ۱۶ ساله بود که شاهد کشتار بود. دو برادر دیگر به‌نام فرانک هورن کلود و ارنست هورن کلود نیز زنده ماندند. دو برادر و یک خواهرشان هم کشته‌شدند.
عکس قبایل سرخ پوست آمریکایی
عنوان تصویر: «چه‌چیزی از گروه بیگ‌فوتز باقی مانده‌است؟» جان گرابیل، سال ۱۸۹۱م
اجساد قبایل سرخ پوست آمریکا
نمای دره‌ای در منطقه‌ی کشتار؛ اسب‌های مُرده و اجساد سرخ‌پوستان
اجساد قبایل سرخ پوست آمریکا
جمع‌آوریِ قربانیان با گاری برای دفن
محل کشتار قبایل سرخ پوست آمریکا
تپه‌ای که در طول نبرد و پس از آن، به گوری دسته‌جمعیِ کشته‌شدگان بومیان آمریکا تبدیل شد.
تصویر قبایل سرخ پوست آمریکا
داکوتای جنوبی، نهم آگوست ۱۸۹۰م
تصاویر قبایل سرخ پوست آمریکا
محلی که به‌عنوان بیمارستان برای زخمی‌های لاکوتا استفاده می‌شد.
تصویر اجساد قبایل سرخ پوست آمریکا
جسدی یخ‌زده در میدان نبرد
تصاویر اجساد قبایل سرخ پوست آمریکا
صحنه‌ی نبرد پس از سه‌هفته که چندین جسد را در پتو پیچیده‌اند.
کشتار مردم سرخ پوست آمریکا
بوفالو بیل، سروان بالدوین، ژنرال نلسون ای. مایلز، سروان ماس و دیگران، سوار بر اسب در میدان نبرد

نگارش و گردآوری؛ قجرتایم

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *