بیست‌و‌هفتم/۲۷ آذرماه در تاریخ – درگذشت محمد مفتح و…

بیست‌و‌هفتم/۲۷ آذرماه در تاریخ را می‌خوانید. از روز وحدت حوزه و دانشگاه در ایران، تا درگذشت محمد مفتح؛ روحانی شیعه که هنگام ورود به‌دانشگاه تهران توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و با رگبار گلوله کشته‌شد که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
بیست‌و‌هفتم/۲۷ آذرماه در تاریخ

بیست‌و‌هفتم/۲۷ آذرماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

– روز وحدت حوزه و دانشگاه در ایران

 


 

  • وقایع

 


 

  • زادروزها

 


 

  • درگذشت

– درگذشت محمد مفتح (شهید مفتح) در سال ۱۳۵۸خ؛ روحانی شیعه که هنگام ورود به‌دانشگاه تهران توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به‌همراه ۲ محافظش در مقابل دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران با رگبار گلوله کشته‌شد.
– درگذشت محمد یگانه در سال ۱۳۷۴خ؛ از دولت‌مردان و اقتصاددانان دورۀ پهلوی که در ۴ منصب رئیس کل بانک مرکزی، وزیر دارایی، وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آبادانی و مسکن فعالیت کرد. این مدیر ارشد اقتصادی که در دوره‌ای در سازمان ملل متحد نیز شاغل بوده و ۲۳ سال برای نهادهای مختلف آن فعالیت داشته‌است، یک‌دوره نیز نمایندۀ ایران در صندوق بین‌المللی پول و مدیر اجرایی آن بود.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  بیست‌و‌هشتم/28 مردادماه در تاریخ - درگذشت آذر اندامی و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *