دهم/۱۰ خردادماه در تاریخ – درگذشت محمود اعتمادزاده و…

دهم/۱۰ خردادماه در تاریخ را می‌خوانید. از تعطیلی روزنامه‌هایی که کم‌تر از ۵ هزار نسخه فروش داشتند و همینطور مجله‌ها و هفته‌نامه‌هایی که با کم‌تر از ۳ هزار تیراژ به‌چاپ می‌رسیدند، تا درگذشت محمود اعتمادزاده؛ فعال سیاسی معاصر که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
دهم/۱۰ خردادماه در تاریخ

دهم/۱۰ خردادماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • وقایع

– تعطیلی روزنامه‌هایی که کم‌تر از ۵ هزار نسخه فروش داشتند و همینطور مجله‌ها و هفته‌نامه‌هایی که با کم‌تر از ۳ هزار تیراژ به‌چاپ می‌رسیدند در سال ۱۳۴۲خ

 


 

  • زادروزها

– زادروز حسین مَلِک (حاج‌حسین‌آقا ملک) در سال ۱۲۵۰خ؛ واقف، مجموعه‌دار، تاجر و مؤسس موزه و کتابخانۀ ملک به‌همراه املاک و مستغلات وقف آستان قدس رضوی در سال ۱۳۱۶خ
– زادروز فخری اسودی (فخری خوروش) در سال ۱۳۰۸خ؛ هنرپیشۀ پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران

 


 

  • درگذشت

– درگذشت محمود اعتمادزاده (م.ا. به‌آذین) در سال ۱۳۸۵خ؛ نویسنده، مترجم و فعال سیاسی معاصر
– درگذشت عزت‌الله سحابی در سال ۱۳۹۰خ؛ سیاست‌مدار، روزنامه‌نگار، اقتصاددان، فعال ملی/مذهبی، رهبر شورای فعالان ملی/مذهبی ایران، عضو شورای انقلاب، عضو شورای ملی صلح، رئیس ستاد بسیج اقتصادی کشور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نمایندۀ مردم تهران در اولین مجلس خبرگان قانون‌اساسی، رئیس سازمان صنایع ملی ایران و نمایندۀ تهران در دورۀ اول مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و عضو مکتب متاع بود.

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  هفدهم/17 مارس در تاریخ - درگذشت حسین مؤنس و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *