آلبوم تصاویر؛ عجیب از ابداعات جهان در تاریخ معاصر! بخش ششم

در میان اختراعات مفید بشر اختراعاتی هم وجود دارند که موجب تعجب یا حتی خنده‌ی ما می‌شوند. در اینجا هم می‌خواهیم که برخی از ‌آن‌ها را باهم بررسی کنیم. حال در این پست تعدادی از عجیب‌ترین و دیوانه‌کننده‌ترین ابداعات جهان که بشر تاکنون ساخته است را برای شما جمع آوری کرده‌ایم.
ابداعات جهان

در این پست ۱۵ مورد از تصاویر تاریخی از ابداعات جهان در تاریخ را مشاهده می‌کنید.

ابداعات جهان

۱. ژاکت برقیِ گرم‌کننده در ایالات متحده‌ی آمریکا، ۱۹۳۲م؛ این ژاکت یا جلیقه‌ی برقیِ گرم‌کننده، برای پلیس راهنمایی و رانندگی آمریکا تولید شده‌بود. گرمای این جلیقه‌ها از طریق تماس‌های الکتریکی در خیابان تأمین می‌شد!

ابداعات جهان

۲. یک میز با یک پروژکتور نمایش فیلم که در سال ۱۹۲۹م توسط اف‌بی‌آی طراحی شد!

ابداعات جهان

۳. با این دستگاه نابینایان می‌توانستند روز و شب را تشخیص دهند؛ این دستگاه در صورت وجود نور به فرد نابینا آلارم می‌داد. ۱۹۱۲م

۴. اولین نسل جی‌پی‌اس! ۱۹۳۲م

ابداعات جهان

۵. روزنامه‌ی فکسی در سال ۱۹۳۸م؛ اولین روزنامه‌ی بی‌سیم جهان از ایستگاه رادیوییِ WOR در شهر نیویورک ارسال شد. در این عکس، کودکان را در حال تماشای تصاویر این روزنامه می‌بینید!

۶. کالسکه‌ای مقاوم در برابر گاز در انگلیس، ۱۹۳۸م؛ این کالسکه در زمان جنگ و برای محافظت در برابر حملات شیمیایی، به‌ویژه برای محافظت از کودکان اختراع شد. شاید یکی از بهترین ابداعات جهان در زمان خودش بوده‌باشد!

ابداعات جهان

۷. کلاه ماساژور؛ در سال ۱۹۶۰م دیگر لازم نبود که افراد برای ماساژ به مرکز یا جای مشخصی بروند، آن‌ها می‌توانستند از کلاه ماساژ استفاده کنند. این کلاه برقی با نیروی الکتریسیته باعث ماساژ سر آن‌ها می‌شد!

ابداعات جهان

۸. کفش مخصوص رقص عروس داماد؛ این کفش‌های مخصوص رقص، طراحیِ عجیبی داشتند و باعث می‌شد که یک زوج بتوانند با فاصله‌ی متناسب در کنار یکدیگر برقصند، اما باز هم یکی از مسخره‌ترین اختراعات تاریخ است و طبیعتاً احتمال زمین‌خوردن را به شدت افزایش می‌دهد!

ابداعات جهان

۹. متر یودل؛ از طریق این دستگاه گام صدای خواننده را اندازه‌گیری می‌کردند. ۱۹۲۵م

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  نوستراداموس؛ آیا پیش‌گویی‌های او صحت داشته‌است؟! + تصاویر

ابداعات جهان

۱۰. ماشین ریش‌تراش دسته‌جمعی؛ در قرن ۱۹م یک ماشین ریش‌تراش دسته‌جمعی اختراع شد. به این صورت که افرادی که می‌خواستند ریش‌های‌شان را کوتاه کنند، پشت آن می‌نشستند و این دستگاه به نوبت و پشتِ سرِ هم ریش‌های آن‌ها را کوتاه می‌کرد!

ابداعات جهان

۱۱. وسیله‌ای برای دوچرخه‌سواری بر روی آب؛ این اختراع مربوط به سال ۱۹۰۰م است!

ابداعات جهان

۱۲. تاکسی روی آب؛ مسافرانی که می‌خواستند از مسیر رودخانه‌ها و آب‌ها عبور کنند، می‌توانستند از تاکسی‌های آبی استفاده کنند. این تاکسی‌ها که قابلیت‌های متفاوتی داشتند، اولین‌بار در بمبئی اختراع شد.

ابداعات جهان

۱۳. ماشین‌های بادی؛ این ماشین‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌ بودند که با استفاده از نیروی باد، ماشین به سمت جلو حرکت می‌کرد. این اختراع مربوط به سال ۱۹۱۰م است.

ابداعات جهان

۱۴. محافظ مخصوص کَره؛ این یکی از مسخره‌ترین اختراعات مربوط به سال ۱۹۵۰م است. به این صورت که افراد برای میز صبحانه، یک محافظ اختراع کردند تا اگر فرد می‌خواست دستش را بلند کند و به سمت خوراکیِ دیگری ببرد، آستین لباسش به کَره، پنیر و دیگر اجزای صبحانه برخورد نکند!

ابداعات جهان

۱۵. خانه‌های مدرن؛ این خانه‌ها شبیه به سفینه‌های فضانوردی و قابل حمل بودند که با برق کار می‌کردند و در برابر تغییرات دمایی نیز کاملاً محافظ بودند، اما ساختار آن‌ها در آن زمان هنوز کامل نشده و نمی‌توانستند به‌عنوان یک خانه‌ی کامل از آن‌ها استفاده کرد.

نگارش و گردآوری؛ قجرتایم

پیشنهاد؛ برای مشاهده‌ی دیگر ابداعات جهان می‌توانید «بخش اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم» را نیز ببینید و بخوانید.

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *