سرویس‌های میزبانی پادکست چگونه کار می‌کنند؟

سرویس‌های میزبانی پادکست کم‌و‌بیش هم رایگان هستند، هم غیررایگان. نمونه‌های داخلی که من می‌شناسم تقریباً رایگان هستند، البته بخش‌های اشتراکی هم دارند که در جهت درآمدزایی خود یا همراه با پادکست‌ساز از آن‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه با من همراه باشید تا بیشتر آشنا بشوید.
سرویس‌های میزبانی پادکست
مقدمه

سرویس‌های میزبانی پادکست چگونه کار می‌کنند؟ حتماً پادکست ساخته‌اید، یا می‌خواهید بسازید و نمی‌دانید در کجا و چگونه آپلود و منتشر کنید. پادکست‌ها نیز فایل‌های صوتی هستند مانند دیگر فایل‌های صوتی و تصویری و متنی و غیره که در فضاهای مختلف مجازی و در قالب مشخص خودشان آپلود و ذخیره و منتشر می‌شوند، اما نیاز است بدانیم که برای آپلود و انتشار پادکست، باید یک «هاست» (Host) رایگان یا دارای اشتراک مالی در اختیار داشته‌باشیم که برای آپلود و انتشار و ذخیره‌ی پادکست و اپیزودها، از آن استفاده کنیم. همچنین برای پخش و توزیع آن‌ها به فید RSS هم نیاز داریم که در این مطلب توضیح داده‌ام. هر وب‌سایت یا فضای اختصاصی برای آپلود و انتشار پادکست، یک هاست با میزان ترافیک مشخص در اختیار کاربر می‌گذارد، که کاربر با توجه به سطح نیاز خود، رایگان یا غیررایگان‌بودن آن را انتخاب و تهیه و  استفاده می‌کند. برای مثال نمونه‌های داخلی که من می‌شناسم تقریباً رایگان هستند، البته بخش‌های اشتراکی هم دارند که در جهت درآمدزایی خود یا همراه با پادکست‌ساز از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ حال یا به صورت تبلیغ شما در وب‌سایت‌شان، یا اشتراکی‌کردن پادکست شما برای درآمدزاییِ هر دو طرف.

نمونه‌های داخلی، با تجربه‌ی شخصی

«قجرتایم» برای شروع انتشار پادکست‌های خود از سرویس میزبانی پادکست «شنوتو» استفاده کرد و کمک گرفت که داخلی و رایگان بوده و تا به‌حال نیز چنین بوده‌است. هر چند که مایل به ثبت و تهیه‌ی یک وب‌سایت بودیم، اما کمی صبورانه‌تر با این مقوله برخورد کردیم و نسبت به شرایط و وضعیت خودمان پیش رفتیم؛ چرا که این امر برای ما حداقل در آن روزها ساده نبود و گرفتاری‌های دیگری داشتیم، البته که هم‌چنان! پس پادکست «رادیو قجرتایم» را ساختیم و اولین اپیزود را در شنوتو قرار دادیم، و با درخواست ثبت فید RSS برای پادکست‌مان، در این امر به ما کمک کردند و پادکست ما در دیگر پادگیرها نیز ثبت شد و کم‌کم رشد کردیم. همچنین دلایل ما برای جدایی از شنوتو، وجود مسائل و اتفاقات ریز و درشتی بودند که فکر می‌کردیم شاید با توجه به نیازمان در آینده، مقداری به مشکل برخوریم؛ از جمله محدودیت در مقدار حجم آپلود، به روزرسانیِ آمار شنونده و آنالیز آن‌ها، حساسیت در بخش محتوا و از این دست موارد که از نظر من ایراد چندانی وارد نیست و باید هم انتظار یک مدیریت منطقی و به دور از احساس را در این زمینه انتظار داشت، اما در کُل برای شروع آپلود و انتشار پادکست، شنوتو واقعاً گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.

همچنین «ناملیک» دیگر سرویس میزبانی پادکست داخلی و رایگان است که حقیقتاً اطلاعات چندانی از آن ندارم؛ چرا که روند ثبت و انتشار پادکست در آن نسبت به شنوتو کمی متفاوت است؛ به این صورت که از طریق یک ایمیل درخواست ایجاد کانال برای ثبت پادکست را می‌دهید و استفاده از آن رایگان می‌باشد که متأسفانه جواب ایمیل ما هیچ‌وقت داده و بررسی نشد، و نمی‌دانم چرا…! نتیجتاً اطلاعات بیشتری از این سرویس و روند آن ندارم، اما انتظار می‌رود که تفاوت بسیاری نسبت به شنوتو نداشته‌باشد. پس در ناملیک هم با درخواست و ایجاد کانال، می‌توانید شروع به آپلود و انتشار پادکست کنید.

اما سرویس‌های میزبانی خارجی پادکست بسیار متفاوت هستند؛ چه در قیمت و زمان اشتراک، چه در ارائه‌ی خدمات. این سرویس‌ها بسیار زیاد و متنوع هستند، و البته که نقاط مشترک بسیاری هم باهم دارند، برای مثال؛ در اختیار قراردادن هاست مورد نیاز، ثبت اطلاعات دلخواه برای پادکست، ایجاد یک مینی‌وب‌سایت مستقل برای پادکست، انتشار اپیزودهای بلند با حجم بالا، پخش‌کننده‌های متفاوت، دسترسی به آمار و آنالیز شنوندگان در بازه‌های زمانیِ متفاوت، دسته‌بندی و ایجاد امکان رشد پادکست، پخش پادکست از طریق فید RSS در دیگر پادگیرها مانند CastBox، GooglePodcasts، ApplePodcasts، Podbean و غیره، و البته که دارای پشتیبانی‌های سریع‌العمل و وفادار برای حفظ مشتری و حل مشکلات آن‌ها هستند و از این قبیل خدمات. نمونه‌هایی که من برای معرفی قرار داده‌ام و با آن‌ها آشنا خواهید شد، صراحتاً باید بگویم که تا به حال از هیچ‌کدام استفاده نکرده‌ایم و فقط با اتکاء به استفاده‌ی بعضی از پادکست‌های داخلی، و با توجه به توضیحات خودِ میزبان‌ها در خصوص خدمات، خلاصه‌ای مفید بر آنچه که به دست آورده‌ام را به شما انتقال خواهم داد. در ادامه‌ی مطلب با ۹ سرویس میزبانی پادکست مانند Buzzsprout, Blubrry, Libsyn, Captivate, Transistor, Castos, RSS, Soundcloud, Podbean آشنا خواهید شد که کم‌و‌بیش توسط پادکست‌سازهای داخلی هم استفاده، یا دست‌کم معرفی شده‌اند. البته که سرویس‌های بیشتر دیگری نیز وجود دارند که من خیلی شلوغش نکرده‌ام و به همین نمونه‌ها جهت معرفی و آشنایی با این مقوله اکتفا شده‌است.

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  پادکست را چگونه و کجا منتشر کنیم؟

بازاسپراوت

Buzzsprout؛ دارای ابزارهای آسان و قدرتمند، با محتوای آموزشیِ رایگان، و پشتیبانی قابل توجه از مشتری است. همچنین یک پلاگین پادکست برای وردپرس هم دارد! وردپرس یک منبع فوق‌العاده‌ست؛ چرا که به شما این امکان را می‌دهد تا وب‌سایت خود را با صفحات سفارشی برای نیازهای خاص خود راه‌اندازی کنید که در این مطلب در موردش نوشته‌ایم. برای اینکه انتشار پادکست با وردپرس را برای شما آسان کند، افزونه‌ی پادکست وردپرس خودشان را توسعه داده‌اند تا به شما کمک کنند که اپیزودها را از Buzzsprout مستقیماً به وب‌سایت یا وبلاگ اختصاصیِ خود منتقل کنید.

خدماتش به‌شرح زیر است؛

  • ارائه‌ی آمار پیشرفته از شنوندگان
  • فضای ذخیره‌سازیِ نامحدود
  • ثبت نامحدود اعضای تیم (دسترسیِ اَدمین‌ها)
  • دارای گزارش‌گیری قدرتمند و آسان برای درک آمار
  • فهرست راهنماهای پادکست و لیست‌شدن در همه‌جا
  • فضای انتشار آسان و راحت اپیزودها
  • دارای ابزارهای تبلیغاتی برای پادکست

اشتراک‌های این سرویس فقط به صورت ماهانه می‌باشند؛ یعنی اشتراک بیشتر از یک‌ماه یا سالانه ندارد، حداقل تاکنون چنین بوده‌است و سرویس‌ها فقط به صورت ماهانه تمدید می‌شوند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در یک تصویر قابل مشاهده‌ست.

بلوبری

Bluebrry؛ یک شرکت میزبانی پادکست با خدمات کامل است. میزبانی پادکست، ارائه‌ی کامل آمار، با ایجاد یک وب‌سایت وردپرس رایگان برای هر حساب که دارای یکی از بهترین افزونه‌های پادکست برای وردپرس است. با بیش از ۱۰۰ ویژگی و ۱۰۰ هزار کاربر فعال، افزونه‌ی PowerPress Blubrry به طور مداوم حفظ و ارتقاء می‌یابد و از سال ۲۰۰۸م تاکنون به عنوان یک افزونه‌ی پادکست وردپرس، فعال و باقی مانده‌است که برای پادکست‌سازهای قدرتمند، بسیار ساده نصب و ادغام می‌شود. همچنین برای پادکست‌سازهای جدید و نسبتاً باتجربه هم در کم‌ترین زمان راه‌اندازی می‌شود. انتشار پادکست به آسانی در سه شماره؛ ایجاد، آپلود، انتشار!

خدماتش به شرح زیر است؛

۱. میزبانی پادکست

  • انتشار و پخش پادکست در تمام پلتفرم‌ها و پادگیرها
  • تغییر رایگان سرویس میزبانی، با پشتیبانی تلفن و ایمیل
  • ارائه‌ی آمار همراه با میزبانی
  • ایجاد یک وب‌سایت وردپرس رایگان

 

۲. آمار پادکست

  • مشاهد‌ه‌ی رشد شنوندگان همراه با تجزیه و تحلیل پادکست
  • ارائه‌ی لیست آمار و ارقام دقیق شنوندگان
  • ارائه‌ی لیست جغرافیای شنوندگان
  • ارائه‌ی مقدار زمان‌های متفاوت گوش‌دادنِ شنوندگان

 

۳. پلاگین POWERPRESS

  • کنترل و مدیریت برند خود در وب‌سایت خودتان
  • قابل اعتمادترین افزونه‌ی پادکست از سال ۲۰۰۸م
  • رایگان برای همه‌ی پادکست‌سازها
  • انتشار پادکست با سرعت بالا

اشتراک‌های این سرویس فقط به صورت ماهانه می‌باشند؛ یعنی اشتراک بیشتر از یک‌ماه یا سالانه ندارد، حداقل تاکنون چنین بوده‌است و سرویس‌ها فقط به صورت ماهانه تمدید می‌شوند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در دو تصویر قابل مشاهده‌ست.

لیبسین

Libsyn؛ کار در آن با فضای ساده‌ای همراه است و ارائه‌ی آمار و آنالیز قدرتمندی هم دارد. می‌توانید مخاطبان خود را هر کجا که به پادکست گوش می‌دهند پیدا کنید. همچنین می‌توانید با مجموعه‌ای از ابزارهای قدرتمند، مخاطبان خود را افزایش دهید.

خدماتش به شرح زیر است؛

  • انتشار و پخش در برنامه‌ها و پلتفرم‌های (پادگیرها) مورد علاقه‌ی شنوندگان در همه‌جا
  • ایجاد نماد درآمدزایی و گزینه‌های مختلف برای درآمدزاییِ پادکست
  • کنترل و مدیریت اشتراک محتوای ممتاز و تبلیغات انتخابی
  • داشتن پخش‌کننده‌ی سازگار با موبایل و مینی‌وب‌سایت در صفحه‌ی پادکست با توجه به سفارش مشتری
  • ارائه‌ی آمار دقیق و تأییدشده‌ی شنوندگان و تجزیه و تحلیل عمیق شنوندگان با برنامه‌های پیشرفته‌ی میزبانی پادکست
  • دارای برنامه‌های سفارشی و مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند با توجه به سیستم‌عامل‌های iOS و Android

اشتراک‌های این سرویس فقط به صورت ماهانه می‌باشند؛ یعنی اشتراک بیشتر از یک‌ماه یا سالانه ندارد، حداقل تاکنون چنین بوده‌است و سرویس‌ها فقط به صورت ماهانه تمدید می‌شوند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در دو تصویر قابل مشاهده‌ست.

کپتیویت

Captivate؛ میزبانی برای پادکست، همراه با مدیریت و کسب درآمد از پادکست می‌باشد! Captivate برای ساخت پادکست به شما آزادی و انعطاف‌پذیری می‌دهد. ایجاد و توزیع نامحدود پادکست، دریافت تجزیه و تحلیل پیشرفته، و برای کسب درآمد و تبلیغ در یک برنامه‌ی ساده و آسان، آن را برای استفاده در اختیار مشتری می‌گذارد!

خدماتش به شرح زیر است؛

  • میزبانی ساده برای پادکست‌سازها با داشبوردی پُرسرعت برای اجرا و تبلیغ نمایش
  • دارای مجموعه‌ی بازاریابیِ پادکست داخلی و تنها میزبان پادکستی که برای به اشتراک‌گذاشتن پادکست خود با جهان به آن و به همه‌ی چیزهایی که نیاز دارد؛ مانند وب‌سایت‌ها، کیت‌های حامی، فیدهای خصوصی، و موارد دیگر
  • کاملاً راحت و انعطاف‌پذیر پادکست خود را راه‌اندازی کنید، یا در چند ثانیه حتی میزبانی را تغییر دهید! هیچ قرارداد و تعهدی وجود ندارد و هر ویژگی از روز اول درج شده‌است، بدون نیاز به ارتقا، هرگز!
  • میزبان پادکست خود باشید، در هر کجا! با یک کلیک و ارسال آسان درخواست، با پادگیرهای پیشرو از جمله ApplePodcasts، Spotify، GooglePodcasts، Amazon، PodcastAddict، OverCast، Castro به شنوندگان مختلف در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید.

اشتراک‌های این سرویس به صورت ماهانه و سالانه می‌باشند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در سه تصویر قابل مشاهده‌ست.

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  پادکست چیست؟

ترانزیستور

Transistor؛ پلتفرمی برای انتشار پادکست می‌باشد. صدای خود را ضبط و در Transistor آپلود کنید. هر تعداد پادکستی که دوست دارید را منتشر کنید، آن‌ها برای ایجاد پادکست‌های اضافی، هزینه‌ی بیشتری از شما دریافت نمی‌کنند! همچنین سازمان‌هایی مانند IBM، دپارتمان امور کهنه‌سربازان ایالات متحده، و شوالیه‌های طلایی NHL از Transistor برای میزبانی پادکست خود استفاده می‌کنند.

خدماتش به شرح زیر است؛

  • انتشار پادکست در همه‌جا، مانند؛ GooglePodcasts، ApplePodcasts، Spotify، OverCast، PocketCasts و بسیاری از پادگیرهای دیگر
  • امکان قراردادن پخش‌کننده‌ی پادکست در وب‌سایت اختصاصیِ خود
  • مشاهده‌ی تجزیه و تحلیل دقیق پادکست با میانگین دانلودها در هر اپیزود، با برنامه‌های محبوب پادکست، تعداد مشترکین، و روندها

اشتراک‌های این سرویس به صورت ماهانه و سالانه می‌باشند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در دو تصویر قابل مشاهده‌ست.

کاستوس

Castos؛ Castos ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شنوندگان خود را افزایش دهید و با آن‌ها بهتر و بیشتر ارتباط برقرار کنید. بدون توجه به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید، می‌توانید پادکست‌ها را با اپیزودهای نامحدود ایجاد و منتشر کنید. با قیمت ثابت ماهانه هر تعداد محتوایی را که می‌خواهید، منتشر کنید. اپیزودهای طولانی‌تر را ضبط کنید، سبک‌های جدید را آزمایش کنید، یا حتی پادکست دوم را بدون در نظرگرفتن حد آن، ذخیره‌سازی و راه‌اندازی کنید.

در نهایت می‌توانید با نبوغ خلاق درونیِ خود با Castos همکاری کنید! همچنین امکان مدیریت پادکست در وردپرس را با یک افزونه به صورت آسان در اختیار دارید. اگر به تازگی وارد پادکست شده‌اید، یا یک پادکست‌ساز باسابقه هستید، این بهترین ابزار موجود برای کمک به ایجاد و مدیریت پادکست خود، درست از داخل داشبورد وردپرس است که آن را می‌شناسید و دوست دارید، با بیش از ۳۰ هزار نصب فعال و بیش از ۲۰۰ بررسیِ ۵ ستاره در وردپرس. ایجاد ساده‌ی پادکست با پلاگین مخصوص پادکست در رتبه‌ای برتر برای وردپرس.

خدماتش به شرح زیر است؛

  • مدیریت همه‌ی پادکست‌های خود با یک افزونه‌ی وردپرس
  • توان آپلود همه‌ی اپیزودها
  • امکان ایجاد چندین فید
  • مشاهده‌ی تجزیه و تحلیل شنوندگان
  • سفارشی‌کردنِ پخش‌کننده‌ی مدنظر شما
  • داده‌ها را از چندین پادگیر برای شنیدن، به یک داشبورد زیبا بکشید.
  • عملکرد پادکست‌های خود را با بینش‌های قابل درک، مانند کُل شنیده‌ها، اپیزودهای برتر، جمعیت‌شناسی مخاطب، رفتارشناسی در شنیدن و موارد دیگر را هم دنبال کنید. این داده‌ها به شما این امکان را می‌دهند که محتوای بیشتری را که شنوندگان شما می‌خواهند ایجاد کنید، تا تعامل خود را افزایش دهید و ارزش ملموسی را برای حامیان خود به نمایش بگذارید.
  • دسترسی خود را با بازنشر و رونویسیِ خودکار YouTube گسترش دهید.
  • دیده‌شدن پادکست خود را افزایش دهید، سئوی خود را کنترل و مدیریت کنید، و به شنوندگان راه‌های بیشتری برای استفاده از محتوا با انتشار مجدد در YouTube و رونوشت‌های خودکار از پادکست را ارائه دهید.
  • برند خود را با وب‌سایت‌های پادکستِ قابلِ تنظیم، کنترل و مدیریت کنید. با Castos، هر پادکستی که منتشر می‌کنید، وب‌سایت واکنش‌گرای خود را دارد که اشتراک، جستجوی اپیزودها و ارتباط با شما را در رسانه‌های اجتماعی برای مخاطبان آسان می‌کند. از این وب‌سایت‌های پادکست داخلی به عنوان پایگاه اصلیِ نمایش خود استفاده کنید. حتی دامنه‌ی (Domain) خود را به این وب‌سایت‌های داخلی متصل کنید. همه‌چیز کاملاً از قبل برای شما انجام شده‌است.

اشتراک‌های این سرویس به صورت ماهانه و سالانه می‌باشند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در دو تصویر قابل مشاهده‌ست.

آر.اس.اس

RSS؛ اولین و بهترین راه برای شروع و رشد یک پادکست؛ فضای ذخیره‌سازیِ نامحدود صوتی، تجزیه و تحلیل به‌موقع، یک وب‌سایت پادکست رایگان، برنامه‌ریزی برای اپیزودها، ادغام رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر است! شما نیازی به واردکردن اطلاعات کارت اعتباری ندارید؛ چرا که ثبت‌نام در RSS و شروع پادکست شما کاملاً رایگان است و برای اولین اپیزود شما نیز همین‌طور است! پس از آشنایی با تمام ویژگی‌های مناسب این پلتفرم، می‌توانید طرحی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است و آن را دوست دارید.

خدماتش به شرح زیر است؛

  • آسان برای استفاده؛ از اینکه چقدر سریع می‌توانید پادکست و فید RSS خود را تنظیم کنید، شگفت‌زده خواهید شد.
  • اسپانسر بگیرید؛ برنامه‌ی خود را رشد دهید و از طریق پادکست خود با حمایت مالی، کسب درآمد کنید.
  • آمار و داده‌هایی که برای درک شنوندگان و رشد برنامه‌ی خود نیاز دارید را دریافت کنید.
  • انتشار و پخش در ApplePodcasts، Spotify و GooglePodcasts و غیره
  • این سرویس میزبانی به پادکست‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی اپیزودها را انتشار زمان‌بندی کنند. با فضای ذخیره‌سازیِ نامحدود، هرگز نگران کمبود فضا یا هزینه‌های پنهان نخواهید بود.
  • آن‌ها به طور خودکار فید RSS پادکست را ایجاد و به‌روزرسانی می‌کنند. شما یک وب‌سایت زیبا برای نمایش خود دریافت می‌کنید که شامل جدیدترین پادکست‌ها، کاور، بایگانی و پخش‌کننده‌ی صوتی است تا شنوندگان بتوانند مستقیماً از وب‌سایت شما به اپیزودهای شما گوش دهند.
  • آن‌ها توزیع و انتشار نمایش شما را در فهرست‌های اصلیِ پادکست آسان می‌کنند. همچنین می‌توانید نبض رشد برنامه‌ی خود را حفظ کنید و فالوورها، دانلودها و موارد دیگر را با استفاده از سنجش پادکست خود، تجزیه و تحلیل کنید.
شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  ساخت پادکست چه ابزار و تجهیزاتی نیاز دارد؟

اشتراک‌های این سرویس فقط به صورت ماهانه می‌باشند؛ یعنی اشتراک بیشتر از یک‌ماه یا سالانه ندارد، حداقل تاکنون چنین بوده‌است و سرویس‌ها فقط به صورت ماهانه تمدید می‌شوند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در یک تصویر قابل مشاهده‌ست.

ساندکلاد

SoundCloud؛ چه در SoundCloud تازه‌کار باشید، چه سال‌ها با آن‌ها بوده‌باشید، همیشه یک چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد! پادکست خود را در SoundCloud میزبانی کنید تا به رشد شنوندگان خود برسید، شنوندگان جدیدی پیدا کنید و با آن‌ها تعامل داشته‌باشید و جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرید. چند مرحله‌ی ساده می‌تواند کار شما را شروع کرده و پادکست‌تان را در همه‌جا راه‌اندازی و منتشر کند.

یک نکته‌ی حرفه‌ای! برای تشویق شنوندگان در جهت دنبال‌کردن نمایه‌ی SoundCloud شما و گذاشتن نظر در مورد پادکست شما، باید URL SoundCloud خود را در معرفی، یا محتوای پادکست خود را تبلیغ کنید. به این ترتیب، شنوندگانی که محتوای شما را از طریق iTunes یا سایر پادگیرها پیدا می‌کنند، می‌دانند که شما در SoundCloud هستید.

خدماتش به شرح زیر است؛

  • توضیحات مذکور نمایان است و کمابیش مانند گزینه‌های قبلی می‌باشد.

اشتراک‌های این سرویس فقط به صورت ماهانه می‌باشند؛ یعنی اشتراک بیشتر از یک‌ماه یا سالانه ندارد، حداقل تاکنون چنین بوده‌است و سرویس‌ها فقط به صورت ماهانه تمدید می‌شوند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در یک تصویر قابل مشاهده‌ست.

پادبین

Podbean؛ راه‌اندازیِ یک پادکست و انتشار آن، هرگز آسان‌تر از این نیست! Podbean یک راه آسان و قدرتمند برای ایجاد، تبلیغ و کسب درآمد از پادکست شماست. هر آنچه برای یک پادکست موفق نیاز دارید، در اینجا وجود دارد. از پادکست مبتدی تا حرفه‌ای! یک پلتفرم میزبانی پادکست با تمام ویژگی‌هایی که برای شروع یک پادکست نیاز دارید؛ از تبلیغ پادکست خود، تا کسب درآمد از آن!

خدماتش به شرح زیر است؛

  • انتشار پادکست‌های صوتی و تصویری
  • راه‌اندازی و اجرای پادکست در چند مرحله‌ی سریع و ساده
  • انتشار و پخش در هر کجا مانند؛ ApplePodcasts، Spotify، GooglePodcasts و پادگیرهای دیگر
  • محاسبه‌ی آمار رشد و میزان موفقیت؛ Podbean آمار پادکست‌های پیشرو در این صنعت را ارائه می‌دهد تا بتوانند عملکرد پادکست خود را پیگیری و بینش‌هایی را در مورد شنوندگان خود دریافت کنند.
  • کسب درآمد از پادکست؛ Podbean مجموعه‌ی کاملی از ابزارهای درآمدزاییِ پادکست را هم ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از سیستم تبلیغات پویا در Podbean، برنامه‌ی Patron، یا با سرویس پادکست ممتاز، از پادکست خود کسب درآمد کنید.
  • جریان زنده (Live)؛ پادکست خود را با پخش زنده‌ی صوتی گسترش دهید و شنوندگان خود را با روش‌های جدید و هیجان‌انگیز درگیر کنید! تماس‌ها و نظرات شنوندگان را نیز دریافت کنید و آن‌ها را در زمان درستی به دست آورید. از فروش بلیت و هدایا هم می‌توانید ارز مجازی (CryptoCurrency) کسب و دریافت کنید!

اشتراک‌های این سرویس فقط به صورت ماهانه می‌باشند؛ یعنی اشتراک بیشتر از یک‌ماه یا سالانه ندارد، حداقل تاکنون چنین بوده‌است و سرویس‌ها فقط به صورت ماهانه تمدید می‌شوند. مبالغ و زمان اشتراک‌های این سرویس در یک تصویر قابل مشاهده‌ست.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که این مطلب را خوانده‌اید، متوجه شُده‌اید که سرویس‌های میزبانی پادکست چگونه کار می‌کنند و مزیت‌های استفاده از آن‌ها چیست. انتخاب و عمل شما با توجه به تنوع خدمات سرویس‌ها و رایگان یا غیررایگان‌بودن آن‌ها انجام می‌گیرد. بله، شاید مقدار کمی از ترافیک برای آپلود در بعضی از آن‌ها جهت شروع رایگان باشد و در اختیار کاربر قرار بدهند که برای استفاده‌ی بلندمدت معقول و منطقی نیست و فقط می‌توانید کیفیت آن سرویس را متوجه بشوید و جنبه‌ی سنجش و امتحان دارد، اما برای خرید و استفاده هم باید شرایط و هدف خود را بررسی کنید.

اجازه بدهید بحث معرفی میزبان‌های پادکست را با ذکر چند نکته به پایان برسانم. برای انتخاب دو راه دارید؛ اول اینکه مانند تهیه‌ی تجهیزات ساخت پادکست سخت‌گیر نباشید و با استفاده از میزبان‌های داخلی مانند «شنوتو» یا «ناملیک» شروع کنید و از طریق آن‌ها و با درخواست فید RSS پادکست خود، آن را در اکثر پادگیرها ثبت کنید و گسترش دهید. دوم اینکه با توجه به هدف و نیاز و توان خود، اقدام به تهیه‌ی یک هاست از سرویس‌های میزبانیِ مذکور، یا احیاناً یک وب‌سایت و هاست اختصاصی تهیه کنید و آن را نیز میزبان خود قرار دهید و مابقی ماجرا؛ از انتخاب نام سایت و طراحیِ آن، تا ثبت پادکست و انتشار و دیگر بخش‌های مورد نیاز که در این مطلب توضیح داده‌ایم. نکات و موارد مذکور فقط پیشنهادی از روی تجربه بوده و طبیعتاً هیچ اصراری بر انجام آن‌ها نیست؛ چرا که در انتخاب آزاد هستید و فقط بستگی دارد به تصمیم خودِ شما.

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)