بیست‌و‌چهارم/۲۴ بهمن‌ماه در تاریخ – درگذشت فرنگیس یگانگی و…

بیست‌و‌چهارم/۲۴ بهمن‌ماه در تاریخ را می‌خوانید. از درگذشت فروغ فرخ‌زاد؛ شاعر نامدار برجسته و مستندساز معاصر ایران، تا درگذشت فرنگیس یگانگی؛ بنیان‌گذار سازمان صنایع دستی ایران و معاون دبیرکل سازمان زنان ایران که از مهم‌ترین افراد و وقایع این روز در تاریخ هستند.
بیست‌و‌چهارم/۲۴ بهمن‌ماه در تاریخ

بیست‌و‌چهارم/۲۴ بهمن‌ماه در تاریخ را می‌خوانید.

 

  • مناسبت‌ها

 


 

  • وقایع

 


 

  • زادروزها

 


 

  • درگذشت

– درگذشت حسن بن محمد میکالی (حسنک وزیر) در سال ۴۱۰خ؛ آخرین وزیر سلطان محمود غزنوی که به‌دستور مسعود غزنوی و به‌فتوای خلیفۀ بغداد، تحت عنوان قرمطی یا اسماعیلی به‌دار آویخته‌شد.
– درگذشت فروغ‌زمان فرخ‌زاد عراقی (فروغ فرخ‌زاد، فروغ) در سال ۱۳۴۵خ؛ شاعر نامدار برجسته و مستندساز معاصر ایران که بر اثر واژگونی خودرو درگذشت.
– درگذشت رضا رادمنش در سال ۱۳۶۲خ؛ از رهبران جنبش کمونیستی ایران، دبیر اول حزب تودۀ ایران از سال ۱۳۲۷ تا ۱۳۴۹خ، و رئیس فراکسیون این حزب و نمایندۀ لاهیجان و لنگرود و رئیس فراکسیون پارلمانی حزب تودۀ ایران در چهاردهمین مجلس شورای ملی که از نخستین دانش‌آموختگان ایرانی در رشتۀ فیزیک مدرن بود و سال‌ها به‌تدریس و تحقیق فیزیک در دانشگاه لایپزیگ و آکادمی علوم آلمان شرقی مشغول بود.
– درگذشت فرنگیس یگانگی در سال ۱۳۸۸خ؛ بنیان‌گذار سازمان صنایع دستی ایران، دبیر شورای عالی زنان ایران و نیز معاون دبیرکل سازمان زنان ایران

 

روزشمار قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  سی‌و‌یکم/31 مردادماه در تاریخ - زادروز هوشنگ سیحون و...

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *