مستند کوتاه؛ محمدرضا ولیعهد، پادشاه ایران شد!

۲۵ شهریور روزیست که محمدرضای ولیعهد در مجلس شورای ملی سوگند پادشاهی خورد و رسما و قانونی شاه جدید ایران شد. اول کوتاه از وضعیت اجتماعی آن روزگار بشنوید و بعد به یکی از سیاست‌های سالهای اولیه پادشاهی محمدرضاشاه میپردازیم. حتما تا آخر همراه باشید.
مستند محمدرضاشاه

۲۵ شهریور روزیست که محمدرضای ولیعهد در مجلس شورای ملی سوگند پادشاهی خورد و رسما و قانونی شاه جدید ایران شد. اول کوتاه از وضعیت اجتماعی آن روزگار بشنوید و بعد به یکی از سیاست‌های سالهای اولیه پادشاهی محمدرضاشاه میپردازیم. حتما تا آخر همراه باشید، نکات جالبی در این مستند خواهید دید که کمتر به آن پرداخته شده است.با وقوع جنگ جهانی دوم دولت ایران در زمان رضاشاه اعلام بی‌طرفی کرد و حتی برای ندادن بهانه به دست متفقین که در جنگ با آلمان بودند، در چندین مرحله از شمار نیروهای آلمانی در ایران که متفقین آنان را جاسوس رژیم نازی می‌خواندند کاست. به‌طوری‌که…

 

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  قاتل عنکبوتی؛ «سعید حنایی» اعدام شد! مستند + تصاویر

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

امتیاز دهید!

2 پاسخ

    1. سلام گرامی، فن‌پیج یا فن‌پیج‌بودن، واژه و عملکردی‌ست که به‌صورت مستقل و خودخواسته (بدون دستور و سوءاستفاده) انجام می‌گیرد؛ از طرفی نیز شما عزیزان می‌توانید با حمایت و معرفیِ قجرتایم به خانواده، دوستان و آشنایان‌تان به ما در جهت مسیر آگاهی، رشد و پیشرفت کمک و همراهی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *