مستند کوتاه جنگ زمستان؛ برف، تجاوز، روسیه + چوب اسکی، مقاومت، کوکتل مولوتف!

حالا شما تصور کنید یک سرباز با لباس قهوه‌ای و بدون استتار وسط برف سفید راه میرفت و چند تا مرد فنلاندی که ده سال گذشته رو با تمرین تیراندازی در همچین شرایطی گذرونده بودند، در چند صد متری کمین کردند. خب مشخص است که‌ آن سرباز بیچاره از یک خرگوش هم بی‌دفاع‌تر بود و به‌راحتی و شکار میشد!
مستند جنگ زمستان

در این روزها و حال هوای عجیب و غریب جنگ اوکراین و روسیه، بد نیست این مستند کوتاه از “جنگ‌ زمستان” هم تماشا کنید، واقعا تامل برانگیز است. معروف است که هر کشوری که به روسیه حمله کرد، تسلیم زمستان و سرمای سخت آن شد. اما سرما همیشه دوست خوبی روسیه نبوده و یکی از بدترین شکست‌های تاریخ این کشور حاصل دست‌کم گرفتن سرما در “جنگ زمستان” با فنلاند بوده است. این جنگ یک مثال عالی برای تماشاست؛ که بیبینیم چگونه یک ملت کوچک با مدیریت عاقلانه و منطقی خود را از نابودی مطلق نجات میدهد.

نگارش و گردآوری: قجرتایم

شاید این پست هم برای شما جالب باشد:  سینوهه پزشک فرعون؛ حماقت نوع بشر هیچوقت از بین نمیرود!

اگر به «تاریخ» علاقه‌مند هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتما در اینستاگرام خود به خانواده‌ی بزرگ ۳۴۰,۰۰۰ نفری «قجرتایم» بپیوندید! صفحه‌ی اینستاگرام ما به صورت «روزمره»، بروزرسانی می‌شود؛ پس همین حالا افتخار بدهید و در اینستاگرام خود شناسه‌ی «QajarTime» را جستجو و فالو کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *